تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۷

حکم جایگزین برای مجرمان در حبس از اتفاقات خوبی است که طی چن دسال اخیر بسیار رواج پیدا کرده و ضمن کاهش جمعیت زندانیان می‌تواند دستاوردهای فردی و اجتماعی مختلفی را برای خود فرد زندانی، خانواده او و البته ذی‌نفعان احکام صادره به همراه داشته باشد.

به گزارش همشهری آنلاین، بر این اساس وقتی خبری از این دست به گوشمان می‌خورد با اشتیاق برایتان بازگو می‌کنیم تا شما هم از حس خوب این اخبار جالب بی‌نصیب نمانید و اما خبر. می‌خواهیم راوی خبری باشیم از دادگاه انقلاب شهرستان قائنات که حکم آزادی یک زندانی را با جایگزینی اقدامی خیرانه توسط متهم صادر کرده است.

براساس این خبر، فرد محکوم مکلف شده در ازای تعلیق حبس و آزادی نسبت به خرید تجهیزات گرمایشی و خوابگاهی به مبلغ ۴۰ میلیون تومان و تحویل آن به مرکز توانبخشی اعصاب و روان مهرآفرین قائنات اقدام کند؛ حکمی که قطعا چند سر سود است و از همه مهم‌تر می‌تواند حس زندگی در آغوش خانواده را به فرد متهم بازگرداند. البته فرد محکوم موظف است در مدت تعلیق مجازات از معاشرت با افراد معتاد و رفت‌وآمد به محل‌های آلوده خودداری کند که این نیز از دیگر عوامل بازدارنده در جلوگیری از تخلفات ثانویه توسط فرد آزادشده به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: