صبحانه با زرافه‌ها با ترکیب جذاب بازیگران و سابقه ساخت آثار کمدی متفاوت از صحت سال گذشته یکی از فیلم هایی بود که خیلی ها به خاطر کنجکاوی به تماشای آن نشستند.

همشهری آنلاین: «جهان با من برقص» اولین فیلم بلند سروش صحت بود که سال ۹۷ تولید شد، فیلم کمدی درامی که خیلی ها دوستش داشتند و بعد از گذشت چهار سال صحت تصمیم کرد دومین فیلم بلندش را بسازد. «صبحانه با زرافه ها» اسم عجیب و غریبی که البته انتخاب این اسم ها از کارگردانان چون صحت بر می آید. نویسنده و کارگردانی که نگاه متفاوتی دارد.

• این نگاه متفاوت در سریال نمایش خانگی «مگه تموم عمر چندتا بهاره» دیده می شود، فیلمی در ژانر طنز- اجتماعی که در زمان پخش از دو پلتفرم مورد نظر مخاطب خاص خودش را داشت.

• تماشای فیلم سروش صحت نیازمند یک پیش زمینه و شناخت از کارگردانش دارد. اما در این فیلم بازیگران خوبی از جمله هوتن شکیبا، هادی حجازی فر، پژمان جمشیدی، بیژن بنفشه خواه و بهرام رادان کنار هم جمع شدند و توانستد آنچه صحت می خواد را در فیلم پیش ببرند.


• همیشه ساخت کمدی در یک فضای ابزورد سخت است اما به نظر می رسد سروش صحت از پس آن بر می آید و مصداق این کار در فیلم تازه اش دیده می شود. فیلمی که شانس نمایش در جشنواره فیلم فجر سال گذشته را داشت و دیگر خبری از مجوز اکران عمومی نداشت.
• وقتی صحبت از فیلم جدید صحت بود، عنوان می شد که اصلاحیه های این فیلم آنقدر است که فیلم سینمایی تبدیل به یک فیلم ۷۰ دقیقه ای شده است. این صحبت های در حالی است که هوتن شکیبا یکی از بازیگران فیلم در یک برنامه اینترنتی و البته فوتبالی گفته که به دلیل اصلاحیه‌های فراوانی که به «صبحانه با زرافه‌ها» وارد شده، ساخته سروش صحت به یک فیلم کوتاه تبدیل شده است!

• به نظر می رسد این موضوع خیلی به مذاق تهیه کننده خوش نیامده است.سیدمصطفی احمدی تهیه‌کننده «صبحانه با زرافه‌ها» درباره میزان اصلاحیه‌های این فیلم توضیح داد: پروانه نمایش فیلم را نه تنها بدون ممیزی خاصی گرفتیم و فیلم مورد حمایت‌های ویژه، دلگرم‌کننده و منصفانه مدیران سازمان سینمایی بوده و در صحبت هایش به شکل مستقیم از مدیران سازمان تشکر کرده است.

• احمدی در توضیح بیشتر گفته: از کل فیلم «صبحانه با زرافه‌ها» فقط چند مورد کوتاه اصلاح شد که مجموع آن به دو دقیقه هم نمی‌رسد و در مذاکرات با شورا و تعامل با آن‌ها حل شد و فیلم در نوبت اکران قرار گرفت.

• حالا با توجه به صحبت های تهیه کننده و رسیدن به ایام سوگواری محرم و صفر باید دید دولتی بعدی (چهاردهم) مجوز اکران را امضا می کنند و یا پرونده زرافه ها بسته خواهد شد؟

منبع: همشهری آنلاین