تازه ترین خبر ها از اقتصاد جهان نشان می دهد که رشد اقتصادی ژاپن کند شده است و همزمان قیمت مسکن نیز در این کشور با رشد زیادی مواجه شده است. در عین حال از کشور های منطقه خبر می رسد که آرامکوی عربستان در تلاش برای انعقاد یک قرارداد گازی مهم است.

به گزارش همشهری آنلاین، تازه ترین خبر ها از اقتصاد جهان نشان می دهد که رشد اقتصادی ژاپن کند شده است و همزمان قیمت مسکن نیز در این کشور با رشد زیادی مواجه شده است. در عین حال از کشور های منطقه خبر می رسد که آرامکوی عربستان در تلاش برای انعقاد یک قرارداد گازی مهم است.دیروز همچنین قیمت یورو در بازار جهانی به دلیل پیروزی راست گرایان در فرانسه و اروپا تقویت شد.

ترکیه پس از ۴سال از ایران نفت وارد کرد

یورواستات از واردات نفت ایران توسط بلغارستان و لهستان به‌عنوان ۲عضو رسمی اتحادیه اروپا در سال ‌جاری با وجود تحریم‌ها خبر داد و اعلام کرد ترکیه نیز برای نخستین ‌بار طی ۴سال گذشته از ایران نفت وارد کرده است.

قرارداد ۲۵میلیارد دلاری آرامکوی عربستان

شرکت آرامکوی عربستان سعودی برای توسعه میدان گازی جفوره یک قرارداد ۲۵میلیارد دلاری امضا کرد. هدف از این پروژه انتقال گاز به سراسر این کشور است. میدان جفوره ۲۰۰تریلیون فوت‌مکعب گاز دارد.

استخراج نفت از آب‌های عمیق

چین در تلاش است دست به استخراج نفت و گاز از آب‌های عمیق بزند که فناوری بالایی می‌خواهد. بر همین اساس، این کشور روز گذشته از تأسیس نهاد جدیدی برای تقویت شرکت‌هایی که قرار است در این پروژه همکاری کنند خبر داد.

بیشتر بخوانید

مصرف روزانه یک ماینر چند برابر لوازم خانگی است؟ | سوت‌زنان ماینر پاداش می‌ گیرند

سامانه خودنویس چقدر به مستاجران کمک کرد؟ | ضرر میلیاردی مشاوران املاک

تغییر مسیر طلای جهانی

قیمت طلای جهانی بعد از آنکه مشخص شد نرخ تورم در آمریکا ثابت مانده است افزایش یافت و به ۲۳۲۷دلار رسید. ثابت ماندن نرخ تورم در آمریکا زمینه کاهش نرخ بهره را توسط فدرال رزور فراهم می‌کند و این به نفع طلاست.

اقتصاد ژاپن روی دست‌انداز

تولید ناخالص داخلی ژاپن در ۳ماهه اول سال میلادی جاری ۰.۷درصد کاهش یافت. دولت ژاپن اعلام کرده که اقتصاد ژاپن بیش از پیش کوچک شده و چشم‌انداز بهبود نیز تیره است.

ارزش یورو تقویت شد

ارزش هر یورو در برابر سایر ارزهای جهان به‌دلیل پیروزی راست‌گرایان در انتخابات پارلمانی فرانسه تقویت شد و در مقابل، قیمت ارزهای آسیایی ازجمله ین و یوان چین با کاهش مواجه شد.

رشد قیمت زمین در ژاپن

اداره مالیات ژاپن اعلام کرد که در سال۲۰۲۳ قیمت زمین در این کشور بیشترین رشد سالانه را در ۱۳سال گذشته به ثبت رسانده است. قیمت هر متر زمین در این کشور به ۴۴.۲میلیون ین برابر با ۲۷۴هزار دلار رسیده است.

منبع: روزنامه همشهری