وقتی آتش‌نشان وارد یک خانه ویلایی شعله‌ور شدند، در اتاق‌خواب با جسد سوخته یک مرد روبه‌رو شدند اما پزشکی قانونی اعلام کرد او پیش از آتش‌سوزی خفه شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، صبح روز جمعه گذشته اهالی بولوار عبدالمطلب مشهد با مشاهده دودهای غلیظی که از یک ساختمان دوطبقه ویلایی زبانه می‌کشید، از خانه‌هایشان بیرون آمدند و بی‌درنگ با مرکز آتش‌نشانی تماس گرفتند.

دقایقی بعد خودروهای آتش‌نشان آژیرکشان وارد خیابان رئوف شدند و در حالی که شیلنگ‌های سنگین اطفای حریق را بر دوش گرفته بودند، دل به شعله‌های آتش زدند و عملیات امداد و نجات را آغاز کردند چراکه احتمال می‌دادند افرادی از اهالی منزل در میان شعله گیر افتاده باشند.

لحظه‌های اضطراب و نگرانی به‌سختی سپری می‌شد و امدادگران همچنان به خاموش کردن زبانه‌های آتش در طبقه همکف ساختمان ادامه می دادند تا اینکه ناگهان در میان دودهای غلیظ اتاق‌خواب پیکر سوخته جوانی ۴۵ ساله نمایان شد.

در همین حال جوان دیگری که به طور مجردی در طبقه دوم ساختمان زندگی می‌کرد، به نیروهای آتش‌نشان گفت: برادر بزرگ‌ترش که «پدرام-ش» نام داشت در همین طبقه و به صورت مجردی زندگی می‌کرد که حالا جسدش در اتاق‌خواب کشف شده است.

در این شرایط نابسامان و آشفته و با صدور دستوری از سوی سرگرد احسان سبکبار (رئیس کلانتری شفای مشهد) بلافاصله گروهی مشترک از نیروهای گشت نامحسوس و افسران کارآزموده دایره تجسس عازم محل آتش‌سوزی شدند و تحقیقات گسترده‌ای را با راهنمایی‌های قاضی ویژه قتل عمد آغاز کردند چراکه بررسی مقدماتی اوضاع و احوال صحنه آتش‌سوزی رگه‌هایی از وقوع جنایت را نشان می‌داد.

هنوز شعله‌های آتش به طور کامل خاموش نشده بود که دکتر قاضی صادق صفری دستورات تخصصی برای انتقال جسد جوان ۴۵ ساله را به پزشکی قانونی و رازگشایی از فرضیه آتش‌افروزی جنایی صادر کرد. این‌گونه بود که گروهی از کارآگاهان زبده پلیس آگاهی با نظارت مستقیم سرهنگ مهدی سلطانیان (سرپرست پلیس آگاهی مشهد) در کنار مقام قضایی قرار گرفتند و به کنکاش های تخصصی ادامه دادند.

طولی نکشید که نظر پزشکی قانونی به این فرضیه جنایی قوت بخشید و تحقیقات هدفمند را به سوی جنایت خانوادگی سوق داد چراکه آثاری از خفگی با رشته طناب‌گونه روی گردن جوان ۴۵ ساله نمایان بود و معاینات پزشکی هم مرگ را قبل از سوختن پیکر وی به تصویر می کشید.

با افشای این ماجرای تکان‌دهنده، قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد دوباره به صحنه آتش‌سوزی بازگشت و تحقیقات میدانی خود را در حالی به جنایت آتش‌افروزی گره زد که فرضیه انفجار از طریق باز گذاشتن شیر گاز شهری نیز زیر ذره‌بین تحقیقات قرار گرفت.

از سوی دیگر، گروهی از کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ ولی نجفی (رئیس دایره قتل عمدآگاهی مشهد) وارد عمل شدند و برادر کوچک‌تر مقتول را با دستور قاضی ویژه قتل عمد دستگیر کردند که در طبقه بالایی ساختمان زندگی می کرد.

وی در بازجویی ها مدعی شد در ماجرای آتش‌سوزی و مرگ برادرش نقشی ندارد و تنها با صدای انفجار و حضور آتش‌نشانان متوجه این حادثه وحشتناک شده است. این در حالی است که بررسی‌های نامحسوس کارآگاهان از بروز اختلافات خانوادگی بر سر ارثیه حکایت دارد.

منبع: خراسان