یک فرمانده نظامی سابق رژیم صهیونیستی گفت که اظهارات مقامات سیاسی و نظامی این رژیم مبنی بر نزدیک بودن پیروزی صحیح نیست و فقط جنبه تبلیغات دارند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از خبرگزاری سما، «زویکا هایموویچ» فرمانده سابق سامانه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی افزود: تمام اظهارات و سخنان مقامات درباره نزدیک شدن به پیروزی دروغ و در حد حرف است و ما عملا از این مساله خسته شدیم.

وی با انتقاد از اظهاراتی که از ابتدای جنگ علیه غزه از زبان مقامات سیاسی و نظامی اسرائیل درباره برد در جنگ شنیده می شد، ادامه داد: این سخنان در هفتم اکتبر(۲۰۲۳) هم نادرست بود و امروز هم (دوم جولای۲۰۲۴) صحت ندارد.

این مقام نظامی سابق رژیم صهیونیستی همچنین با اشاره به ادعاهای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم درباره نزدیک شدن به شکست حزب الله اضافه کرد: چیزی به نام نابودی لبنان وجود ندارد، این اظهارات تنها برای تبلیغات سیاسی فایده دارد و هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد.

به گزارش ایرنا، اخیرا نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر ادعاهای خود را در خصوص دستیابی به اهداف جنگ علیه غزه از جمله نابودی حماس تکرار کرد و مدعی شد: اسرائیل به پایان مرحله نابودی توان نظامی حماس نزدیک شده و به نابودی بقایای عناصر مسلح حماس ادامه خواهد داد.

این در حالی است که «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی تاکید کرد که جنگ همه جانبه با حزب‌الله ایده بدی خواهد بود، زیرا رژیم اسرائیل متحمل دردی خواهد شد که هرگز در تاریخ جعلی خود شاهد آن نبوده است.

وی در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان گفت: اگر جنگی همه‌جانبه در شمال آغاز شود، احتمالاً ویرانی همه‌جانبه وجود خواهد داشت.

اولمرت افزود: هیچ منفعتی برای (رژیم) اسرائیل و حزب‌الله برای ورود به یک جنگ همه جانبه وجود ندارد. ما می توانیم به توافق برسیم و این امر مستلزم خرد، صبر، استقامت و خویشتن داری است.

طی چند هفته گذشته با شدت گرفتن تنش در مرز لبنان و فلسطین اشغالی و تداوم حملات موشکی و توپخانه‌ای حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی، ترس و نگرانی صهیونیست‌ها از احتمال وقوع جنگی دیگر در کنار ادامه جنگ در نوار غزه، بیشتر شده، به همین دلیل مقامات این رژیم تهدیدهای توخالی خود علیه لبنان و حزب‌الله را تشدید کرده‌اند.

منبع: ایرنا