استارت نقل و انتقالات در فوتبال اروپا زده شد و چند جا به جایی در این پنجره تابستانی انجام شده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، از دیروز به‌طور رسمی پنجره نقل وانتقالات فوتبال در اروپا باز شد و بلافاصله باشگاه اتلتیکومادرید اعلام کرد قرارداد ممفیس، هرموسو و پائولینیا را توافقی فسخ کرده یا قراردادشان تمدید نشده است. اتلتیکو تنها قرارداد آسپلیکوئتا را یکساله تمدید کرد.

بارسلونا هم با مارکوس آلونسو قطع همکاری کرد و این مدافع چپ اسپانیایی می‌تواند به‌طور آزاد جدا شود. بارسایی‌ها ابتدا اعلام کردند فلیکس و کانسلو از این تیم جدا خواهند شد و ۲ستاره پرتغالی به اتلتیکومادرید و منچسترسیتی برمی‌گردند اما پس از دقایقی این پست پاک شد و ممکن است این اتفاق، نشانه‌ای از ماندگاری این دو بازیکن و تمدید قرارداد قرضی آنها باشد.

سرخی روبرتو، بازیکن باسابقه بارسلونا، پس از ۱۴سال از جمع کاتالان‌ها جدا خواهد شد. او قهرمان اصلی اما قدر ندیده ریمونتادا بود؛ کسی که گل ششم و صعود بارسلونا را در آن بازگشت تاریخی به پاری‌سن‌ژرمن زد. سرخی که حاضر بود قراردادش را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، از رفتار نامناسب سران باشگاه دلخور شده و باوجود اعلام نیاز فلیک، تصمیم به ترک بارسا گرفته است.

موندو دپورتیوو که روزنامه نزدیک به بارسلوناست ادعا کرده باشگاه پاری‌سن‌ژرمن برای خرید لمین یامال نوجوان مبلغ ۲۵۰میلیون یورو به بارسا پیشنهاد کرده است.

داگلاس لوییس، هافبک برزیلی استون ویلا به‌طور قانونی به یوونتوس پیوست.

بوناونتورا بعد از ۴سال فعالیت در جمع بنفش‌ها، پس از اتمام قراردادش با این باشگاه به‌طور رسمی از فیورنتینا جدا شد. او سال۲۰۲۰به‌عنوان بازیکن آزاد از میلان راهی شهر فلورانس شده بود.

منچستریونایتد با نیوکاسل برای انتصاب دن اشورث به‌عنوان مدیر ورزشی جدید خود به توافق رسید.

ماتیاس دلیخت که از نیمکت‌نشینی در بایرن‌مونیخ خسته شده، با خرید احتمالی یوناتان تاه از لورکوزن چاره‌ای جز رفتن ندارد. او بر سر قراردادی پنج‌ساله با منچستریونایتد به توافق رسیده و این توافق به‌زودی رسمی خواهد شد.

منبع: روزنامه همشهری