بیست و دومین نمایشگاه «عطر سیب» از ۱۴ تیرماه کار خود را آغاز می‌کند. مانند سال های گذشته میدان امام حسین (ع) میزبان اعضای هیات‌ها و همینطور همه خانواده‌هایی است که می‌خواهند در مراسم عزاداری محرم امسال شرکت کنند.

به گزارش همشهری، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه این نمایشگاه تا ۲۱ تیرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در میدان آیینی امام حسین ادامه دارد، گفت: در این نمایشگاه به مانند سال‌های گذشته هیأت‌ها و روضه‌های خانگی می‌توانند اقلام مورد نیاز را برای برگزاری مراسم محرم خریداری کنند.

حمیدرضا خونویی با بیان اینکه از دو ماه پیش فرایند ثبت‌نام هیات‌ها آغاز شده بود، گفت: فرایندی پیش‌بینی شده که دیگر شاهد این نیستیم که هیات‌ها مجبور باشند در صف بایستند و کل فرایند ثبت‌نام، دریافت کارت حمایتی و ارسال کارت‌ها الکترونیکی شده است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه امسال بعد از ثبت‌نام هیأت‌ها با کمک سازمان تبلیغات اسلامی شهر تهران صحت‌سنجی اطلاعات هیأت‌ها انجام شد و نهایتاً ۵ هزار هیأت به سازمان فرهنگی و هنری معرفی شدند، گفت: در قالب پیامک به هیأت‌ها، کارت‌های حمایتی با کمک بانک شهر با اعتبار ۸ میلیون تومان به آدرس مسئولین هیأت ارسال شد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این کارت بانکی فضای ارتباطی ما با هیأت‌ها خواهد بود. رقم کمک با توجه به تورم می‌تواند بخش کوچکی از نیازهای هیات‌ها را پوشش دهد؛ اما امسال در نمایشگاه عطر سیب محصولات ارزان‌تر و بدون واسطه عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه با الکترونیکی شدن فرایند ثبت‌نام، بررسی اطلاعات و ارسال کارت‌های حمایتی، دیگر شاهد صف‌های طولانی در نمایشگاه عطر سیب نخواهیم بود، اظهار کرد: این کارت‌های حمایتی برای هیأت‌های محلی و روضه‌های خانگی در نظر گرفته شده است؛ چراکه هیأت‌های بزرگ بانیان خود را دارند و این رقم برای هیأت‌های محلی که بتوانند حداقل‌های خود را خریداری کنند از باب کمک رقم مناسبی است.

خونویی با بیان اینکه ۶۰ گروه تامین‌کننده ملزومات محرم در قالب ۱۱۲ غرفه نمایشگاهی به ارائه خدمات می‌پردازند، گفت: در این غرفه‌ها اقلام مورد نیاز برپایی هیات و اقامه عزا عرضه می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه غرفه‌ها رایگان واگذار شده است، افزود: شاخص انتخاب ما تولیدکنندگان کالای ایرانی که با مناسب‌ترین قیمت کالای با کیفیت به مردم عرضه می‌کنند، بود.

در ادامه حجت‌الاسلام جامه‌دار دبیر اجرایی بیست و دومین نمایشگاه عطر سیب نیز با بیان اینکه در نمایشگاه امسال مراسم عزاداری، تعزیه‌خوانی و پرده‌خوانی خواهیم داشت، گفت: امسال گروه‌های رسانه‌ای در نمایشگاه مستقر هستند تا هیات‌ها را در حوزه طراحی و رسانه‌ای کمک کنند.

وی از برپایی فضای استراحت خانواده‌ها در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: علاوه بر برپایی چایخانه، مهدکودک و فضای بازی برای کودکان در نظر گرفته شده است و در کل سعی کردیم از نظر کیفی و کمی فضای نوآورانه‌تری را طراحی کنیم. مهمترین اتفاق امسال تغییر در نوع ارتباط با مسئولان هیات‌ها است.

بیشتر بخوانید: دعوت از تولیدکنندگان اقلام و وسایل مورد نیاز هیئت ها| باز هم بوی عطر سیب

منبع: همشهری آنلاین