یک نقطه در بوشهر تا ساعت ۱۴:۳۰ روز چهارشنبه ۱۳ تیرماه گرمترین نقطه کشور بود. به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، دمای هوای شهرستان شبانکاره ۵۲ درجه بالای صفر به ثبت رسید.

به گزارش همشهری آنلاین، امین حسین نقشینه به همشهری می گوید: «بعد از شبانکاره، سه نقطه در کشور دمای هوای ۵۰ درجه بالای صفر را به ثبت رساندند. یعنی دلگان در استان سیستان و بلوچستان و برازجان و آبپخش از استان بوشهر در این روز دمای هوای ۵۰ درجه را تجربه کردند.»

به گفته او، ۴ نقطه دیگر در کشور در این روز به دمای هوای ۴۹ درجه بالای صفر رسیدند. نقشینه عنوان می کند: «بمپور و ایرانشهر از استان سیستان و بلوچستان و دژکام دهرم استان فارس و امیدیه در استان خوزستان نیز جرو گرمترین نقاط کشور بودند.»

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، اهواز با دمای هوای ۴۸ درجه، بندرعباس با دمای هوای ۴۳ درجه و یزد با دمای هوای ۴۲ درجه گرمترین مراکز استان ها در روز چهارشنبه بودند.»

نقشینه همچنین درباره خُنک ترین مراکز استان ها در روز چهارشنبه اضافه می کند: «شهرکرد با دمای هوای ۱۱ درجه بالای صفر خنک ترین مرز استان بود. بعد از آن نیز اردبیل و همدان هر کدام با دمای هوای ۱۲ درجه و زنجان با دمای هوای ۱۳ درجه نیز جزو خنک ترین مراکز استان قلمداد شدند.»

منبع: روزنامه همشهری