رئیس‌جمهور آمریکا در جدیدترین گاف خود گفته که افتخار می‌کند اولین زن سیاهپوست است که در کنار یک رئیس‌جمهور سیاهپوست خدمت می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس‌جمهور ایالات متحده جو بایدن در جدیدترین گاف خود در یک مصاحبه رادیویی گفته است که افتخار می‌کند که اولین «زن سیاهپوستی است که در کنار یک رئیس‌جمهور سیاهپوست خدمت می‌کند».

طبق گزارش روزنامه گاردین، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از عملکرد فاجعه‌بار در آخرین مناظره انتخاباتی با دونالد ترامپ، به شدت تحت نظر قرار گرفته است و از آن زمان یکسری گاف‌های متعدد داده است.

وی در مصاحبه با شبکه رادیویی «WURD» به مناسبت روز استقلال آمریکا، در زمان توصیف «کامالا هریس» معاون سیاهپوست خود، دچار اشتباه شد و گفت: «من افتخار می‌کنم که معاون اول رئیس‌جمهور، اولین زن سیاه‌پوست... هستم که با یک رئیس‌جمهور سیاه‌پوست خدمت می‌کنم».

رئیس‌جمهور آمریکا که به دلیل گاف‌های متعدد مورد توجه رسانه‌های داخلی و خارجی قرار دارد، در زمان ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سیاهپوست آمریکا به عنوان معاون رئیس‌جمهور فعالیت داشت.

رسانه‌های آمریکایی تعبیر کرده‌اند که احتمالاً منظور بایدن این بوده است که با کامالا هریس که بعنوان اولین زن سیاهپوست بوده که در سال 2020 بعنوان معاون رئیس‌جمهور آمریکا برگزیده شده کار کرده و خودش نیز اولین معاون رئیس‌جمهوری بوده که در سال 2008 با اولین رئیس‌جمهور سیاهپوست آمریکا باراک اوباما کار کرده است.

بایدن جمعه هفته گذشته در مناظره با ترامپ عملکرد بسیار بدی داشت و کار تا جایی پیش رفت که بسیاری از هم حزبی‌هایش نیز خواستار کناره‌گیری وی از رقابت‌های انتخاباتی شدند و بایدن مجبور شد در واکنش به این انتقادات بگوید که در پی مناظره فاجعه‌بار هفته گذشته، تحت معاینات پزشکی قرار گرفته است و در سلامت کامل است.

منبع: فارس