سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به شائبه‌ای درباره قانونی نبودن قرارداد چینی و نداشتن تاییدیه و مصوبه دولت گفت: قرارداد شهرداری تهران با چین کاملا قانونی بوده و فرمانداری تهران نیز آن را تایید کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، اخیرا شائبه‌ای راجع به قانونی نبودن قراردادی که شهرداری تهران با چین در بحث خرید خودروهای عمومی برای توسعه ناوگان حمل و نقل پایتخت منعقد کرده است در برخی رسانه‌ها ایجاد شده که این قرارداد فاقد مصوبه دولت و فرمانداری تهران است.

این در حالی است که این شائبه تا شورای شهر هم کشیده شد و در چند جلسه گذشته شورا، یکی از اعضا تذکراتی را در صحن علنی در این خصوص ارایه داد.

این تذکر عضو شورا، راجع به عدم پاسخ هیات تطبیق فرمانداری به شورا در رابطه با مصوبه قرارداد شهرداری با چین بود.

علیرضا نادعلی روز شنبه در توضیح بیشتر درباره این شائبه اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام گرفته؛ هیچ ابهامی درباره این قرارداد وجود ندارد و صراحتا می‌گویم این قرارداد دارای مصوبه دولت سیزدهم و تایید اعضای کابینه است.

وی با بیان اینکه برخی موارد قرارداد چینی مربوط به وزارت سمت و برخی دیگر مربوط به وزارت کشور است، افزود: چطور می‌تواند این قرارداد تاییدیه دولت را نداشته باشد در حالیکه موارد مطروحه باید از سمت دولت پیگیری و دنبال می‌شده است.

سخنگوی شورای شهر تاکید کرد: این قرارداد مورد نظر شهید آیت الله رئیسی رییس جمهوری نیز بود و ایشان با جدیت پیگیر موضوع و اجرای قرارداد بودند.

منبع: ایرنا