ریچارد لینکلیتر فیلم جدیدی با عنوان «ماه آبی» درباره دو ترانه‌سرای مشهور آمریکایی، ریچارد راجرز و لورنتس هارت، را با بازی ایتان هاک، مارگارت کوالی،  اندرو اسکات و بابی کاناوله مقابل دوربین خواهد برد.

به گزارش همشهری آنلاین، رابرت کپلو که در فیلم «من و اورسن ولز» یکی از نویسندگان بود، نگارش فیلمنامه را به عهده دارد. تصویربرداری فیلم در تابستان آغاز می‌شود. عنوان «ماه آبی» برگرفته از ترانه‌ای به همین نام است که این دو ترانه‌سرا در سال ١٩٣۴ نوشتند.

فیلم به رابطه مشکل‌دار راجرز و هارت می‌پردازد. در شب افتتاحیه تئاتر موزیکال «اوکلاهاما» در برادوی، زمانی که هارت، راجرز را با شریک جدیدش اسکار همرستاین دوم می‌بیند در پشت صحنه آشوب به پا می‌شود. لینکلیتر پس از «هیتمن» که به تازگی از نتفلیکس منتشر شد، اخیرا «موج نو» را درباره موج نوی سینمای فرانسه و ژان لوک گدار در پاریس تصویربرداری کرد. او پروژه جاه‌طلبانه‌ای با عنوان «با شادمانی چرخ می‌زنیم» نیز در دست ساخت دارد که تا سال ٢٠۴١ آماده نخواهد بود.

این کارگردان، فیلمنامه‌نویس و بازیگر آمریکایی که با سه‌گانه «پیش از طلوع»، «پیش از غروب» و «پیش از نیمه‌شب» شناخته می‌شود، آثاری همچون «نوار»، «ملت حاضری‌خور» و «پسرانگی» را نیز در کارنامه خود دارد و در تمامی این آثار با هاک همکاری داشته است.

منبع: فارس