امباپه و رونالدو در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ با هم روبرو شدند و این تیم ستاره فرانسوی بود که با پیروزی زمین بازی را ترک کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، کیلیان امباپه با الگوبرداری از کریستیانو رونالدو بزرگ شد. تصاویر فوق‌ستاره پرتغالی زینت‌بخش دیوارهای اتاق کیلیان کوچک بود و او با امید به اینکه روزی به جایگاه و شهرت CR7 برسد پا به دنیای فوتبال گذاشت.

تیم ملی فرانسه و تیم ملی پرتغال در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ با هم روبرو شدند و همه از رویارویی اسطوره پرتغالی و ستاره فرانسوی حرف می‌زدند. امباپه عنوان کرد که بازی در کنار رونالدو افتخارش است و احترامی که او به اسطوره‌اش می‌گذارد کاملا از نگاهش پیداست.

بازی به نفع رونالدو پیش نرفت و فرانسه در ضربات پنالتی تیم پرتغال را شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد. رونالدوی غمگین با ناکامی از جام ملت‌های اروپا خداحافظی کرد و این اولین بار بود که او نتوانست در تورنمنتی بزرگ گلزنی کند. کیلیان اما خوشحال است از اینکه تیمش همچنان در رقابت بزرگ اروپایی حضور دارد و می‌تواند برای رسیدن به جام یورو ۲۰۲۴ امیدوار باشد.

شادی امباپه از صعود به نیمه‌نهایی در مقابل چشمان کریستیانو رونالدو لحظاتی تاریخی و تماشایی خلق کرد؛ ثبت غم و اندوه اسطوره‌ای که به افتخارات بی‌شماری در طول دوران باشکوه فوتبالی‌اش رسیده اما امیدوار بود که با جام از این رقابت‌ها خداحافظی کند، و شادی ستاره‌ای که هنوز راهی طولانی در پیش دارد.

خانواده رونالدو همگی در ورزشگاه حضور داشتند و مادر و خواهران و فرزندان او تا آخرین لحظات به تشویق او پرداختند. کیلیان بعد از بازی در جمع خانواده رونالدو حضور یافت و با آنها عکس گرفت تا نشان بدهد که همچنان قلبش برای اسطوره‌اش می‌تپد.

این پایان راه CR7 در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا بود اما امباپه همچنان می‌تواند در یوروهای بعدی تاریخ‌سازی کند.

منبع: ورزش سه