در سیل اخیر استان مازندران بیشترین خسارت به جامعه عشایرنشین این استان وارد شده است. چنانکه به عشایر مربوط به شهرستان های بابل، سوادکوه، آمل و ساری آسیب وارد شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، وقوع سیل به 50 درصد از راه های عشایری در مازندران آسیب وارد کرده و موجب مسدود شدن مسیر دسترسی آنها شده است. مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با تایید این خبر به همشهری می گوید: «تمام مسیرهایی که توسط سیلاب آسیب دیده بود، بازگشایی شده است. عملیات بازگشایی مسیرهای جاده ای همچنان ادامه دارد.»

حسینعلی محمدی ادامه می دهد: «در حال حاضر بحث آواربرداری و مسائلی این چنینی از بازگشایی مسیرها جداست ولی همانطور که اعلام کرد مسیرهای روستایی بازگشایی شده.»

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران عنوان می کند: «آواربرداری از خانه های تخریب شده کمی زمان می برد، ولی در حال حاضر مسیر نیست.» او تاکید می کند: «در مورد آواربرداری باید بگویم که در حالِ ارزیابی هستیم و هنوز آمار دقیقی در این مورد وجود ندارد.»

محمدی اضافه می کند: «برآورد خسارت نهایی 3 هزار و 162 میلیاردتومان است. امیدوار هستیم که بتوانیم بخشی از این خسارت را جبران کنیم.»

منبع: روزنامه همشهری