فیلم سینمایی «رستاخیز» که اثری از احمدرضا درویش و محصول سال ۱۳۸۹ است، در هشت بخش جشنواره فیلم فجر برنده جایزه شده و موسیقی آن توسط یکی از برندگان اسکار یعنی استیون واربک ساخته شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، استیون واربک آهنگسازی انگلیسی است که در سال ۱۹۹۹ برای موسیقی متن فیلم «شکسپیر عاشق» جایزه آکادمی اسکار را دریافت کرده است. این در حالی است که او در همان سال، نامزد دریافت جایزه بفتای سینمایی و جایزه گرمی بهترین موسیقی فیلم برای «شکسپیر عاشق» شده بود. واربک علاوه بر این، تاکنون سه مرتبه نامزد دریافت جایزه بفتای تلویزیونی شده‌ که آخرین‌بار، برای یکی از اپیزودهای مجموعه «The Hollow Crown» (۲۰۱۳) برنده این جایزه شد. در بخش سینمایی این جایزه نیز، «واربک» در سال ۲۰۰۱ برای فیلم «بیلی الیوت» نامزد دریافت جایزه بفتای بهترین موسیقی فیلم شد، اما نتوانست این جایزه را به خود اختصاص دهد. او یک‌بار نیز برای فیلم «Polisse» جایزه هیئت داوران جشنواره فیلم کن (۲۰۱۱) را دریافت کرده‌است.

فیلم سینمایی «رستاخیز» محصول سال ۱۳۹۱، اثری تاریخی مذهبی است که احمدرضا درویش فیلمنامه آن را نوشته و آرش آصفی، پوریا پورسرخ، حسن پورشیرازی، فرهاد قائمیان، بابک حمیدیان، بهنام تشکر، میرطاهر مظلومی، سروش گودرزی، مهتاب کرامتی، شقایق فراهانی، لیلا بلوکات و زنده‌یاد انوشیروان ارجمند برخی از بازیگران آن هستند.

فیلم «رستاخیز» در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در ۱۱ بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد و در ۹ بخش ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی، برنده سیمرغ بلورین شد و پس از آن در برخی از جشنواره‌های غیر ایرانی نیز شرکت کرد.

این فیلم با محوریت اتفاقاتی که برای امام حسین (ع) در کوفه رخ داده است، روایت می‌شود. در این قسمت یکی از قطعات موسیقی متن فیلم سینمایی «رستاخیز» را که در سال ۹۹ با فرارسیدن ماه محرم در دسترس مخاطبان قرار گرفت را گوش کنید:

منبع: ایسنا