مهدی ربوشه: رئیس فدراسیون فوتبال اخیرا از احتمال دعوت مجدد بازیکنانی خبر داده که چندی پیش از تیم ملی خداحافظی کرده‌اند.

 مهدی مهدوی‌کیا، وحید هاشمیان و علی کریمی سه بازیکنی بودند که چندی پیش رسما از تیم ملی خداحافظی کردند. در همین حال مهدی تاج نظر دیگری دارد. آیا میان رئیس و نایب‌رئیس فدراسیون در این مورد به‌خصوص اختلافاتی وجود دارد؟

 احتمال بازگشت ستاره‌ها

 اولین بار همین سه روز پیش بود که علی کفاشیان ساعاتی پس از اتمام  نشست با مدیران باشگاه‌های لیگ برتری تاکید کرد که احتمال دعوت از بازیکنانی چون کریمی، هاشمیان و حتی مهدوی‌کیا وجود دارد. در این بین رئیس فدراسیون فوتبال البته تصمیم نهایی را بر عهده سرمربی تیم ملی گذاشت؛ نکته‌ای که در مصاحبه 28 تیرماه نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال با یک شبکه تلویزیونی نادیده گرفته شد.نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: «بازیکنانی که پس از رقابت‌های انتخابی جام جهانی از تیم ملی ایران خداحافظی کردند به تیم ملی ایران دعوت نخواهند شد.»

این در حالی است که آخرین واکنش‌های سرمربی تیم ملی از علاقه‌مندی افشین قطبی برای بازگرداندن کریمی، هاشمیان و مهدوی‌کیا حکایت دارد. آنجا که وی در نشست مطبوعاتی‌اش با رسانه‌ها تاکید کرد: «این بازیکنان در شرایطی کاملا احساسی تصمیم به خداحافظی گرفته‌اند و من باید با آنها درباره بازگشت به تیم ملی صحبت کنم.» اظهارات قطبی، کفاشیان و تاج نشان می‌دهد که این 3 نفر مواضع همسویی در قبال  بازگشایی پرونده مهدوی‌کیا، کریمی و هاشمیان ندارند.در همین حال یک مقام آگاه در فدراسیون فوتبال خبر می‌دهد که قطبی قصد دارد در جلساتی محرمانه برای بازگرداندن کریمی و هاشمیان به تیم ملی با این بازیکنان صحبت کند.

گفته می‌شود که سرمربی تیم ملی بیش از همه به حضور مجدد کریمی در تیم ملی تاکید دارد. قطبی با توجه به سابقه ارتباط دوستانه‌اش با علی کریمی سخت امیدوار است که این بازیکن برای دومین بار پیمان خداحافظی‌اش با تیم ملی را بشکند و خود را مهیای حضور در جام ملت‌های آسیا کند.

کفاشیان: شاید کریمی به تیم ملی دعوت شود

در حالی که چندی پیش مهدی تاج به صراحت از دعوت‌نشدن بازیکنانی چون مهدوی‌کیا، کریمی و هاشمیان خبر داده بود روز گذشته علی کفاشیان در گفت‌وگو با همشهری موج تازه‌ای را در خصوص احتمال بازگشت ستاره‌ها به تیم ملی  ایجاد کرد.

  • آقای کفاشیان، در حالی که خیلی‌ها همچنان اخبار نقل و انتقالات فوتبال و همچنین زوایای مختلف منشور اخلاقی را دنبال می‌کنند خبری از افشین قطبی نیست.

خب ما به طور مرتب با قطبی در تماس هستیم. مشکلی وجود ندارد.

  • آیا سرمربی تیم ملی در آستانه شروع لیگ برتر قصد ندارد به ایران سفر کند؟

حتما این کار را انجام می‌دهد. قطبی به زودی وارد تهران می‌شود. قرار است دهم مرداد در تهران باشد. حتما در همین تاریخ می‌آید تا تیم ملی را آماده کند.

  • آیا فدراسیون فوتبال تمهیدات لازم را اندیشیده تا از سفرهای غیرضروری قطبی جلوگیری شود؟

بله، حتما همین طور است. قطبی به طور کامل در تهران اقامت خواهد کرد. ما حتی تاکید کردیم که همسرش را نیز به تهران بیاورد. به این ترتیب مشکلی پیش نمی‌آید. در ضمن ما در قرارداد قطبی این مسئله را به طور جدی مطرح کردیم که سرمربی تیم ملی باید به طور تمام وقت در ایران باشد. البته من شخصا به حضور قطبی خوشبین هستم. او مربی بادانشی است و من اطمینان دارم به بهترین شکل ممکن با فدراسیون فوتبال و همچنین باشگاه‌ها تعامل خواهد داشت.

  • آیا فدراسیون هم این تعامل را با باشگاه‌ها حفظ خواهد کرد؟

حتما همین طور است. مگر در جریان نیستید که من و آقای آشتیانی با یکدیگر صبحانه خوردیم. (می‌خندد)

  • اما بعضی‌ها می‌گویند شما به دلیل انتقادهای فراوان آشتیانی با او صبحانه خوردید.

نه، من و آشتیانی دوستان قدیمی هستیم. در جلسه‌ای که برگزار کردیم او راجع به فدراسیون حرف زد و من هم درباره استقلال صحبت کردم. به هر حال آشتیانی انتقادهایی در خصوص جزییات منشور اخلاقی دارد. من از انتقادهای او حتما استفاده می‌کنم.

  • گفته می‌شود آقای واعظ درباره یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال گلایه‌هایی را مطرح کرده است. شما این مسئله را تایید می‌کنید؟

اگر منظورتان آقای عزیزمحمدی است باید بگویم که چنین مسئله‌ای صحت ندارد و این دو نفر اتفاقا دوستان خوبی هستند. ببینید، ما در فدراسیون تلاش می‌کنیم خودمان را به باشگاه‌ها و خواسته‌هایشان نزدیک کنیم. رسانه‌ها هم باید در این مسیر ما را کمک کنند.

  • راستی آقای کفاشیان، آیا فدراسیون دستوری مبنی بر جلوگیری از عقد قرارداد با علی کریمی صادر کرده است؟

ابدا چنین نیست. من این مسئله را تکذیب می‌کنم.

  • اما این شایعه به طور جدی مطرح شده است؟

بنابراین من هم به طور جدی این شایعه را تکذیب می‌کنم. این را هم بگویم که هنوز پرونده علی کریمی برای حضور در تیم ملی بسته نشده است. شاید قطبی این بازیکن خوب و تکنیکی را دوباره به تیم ملی دعوت کند. البته این سرمربی تیم ملی است که تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کند اما به‌شخصه معتقدم حضور علی کریمی در لیگ برتر می‌تواند به جذابیت بازی‌ها کمک کند. تا جایی که من خبر دارم مشکلات مالی در عقد قرارداد با کریمی مانع اصلی پیوستن این بازیکن به پرسپولیس است و دخالت فدراسیون در این باره واقعا شایعه خنده‌داری است.

حضور ابراهیم‌زاده منتفی شد

افشین قطبی چندی پیش به طور رسمی از علاقه‌مندی‌اش برای استفاده از منصور ابراهیم‌زاده در کادر فنی تیم ملی خبر داد. سرمربی ذوب‌آهن اما در واکنش به پیشنهاد قطبی تاکید کرد که نمی‌تواند در تیم ملی حضور فیزیکی داشته باشد. این دومین باری است که ابراهیم‌زاده سمت دستیاری تیم ملی را رد می‌کند. گویا او اساسا علاقه‌مند نیست که به عنوان نفر دوم در تیمی فعالیت کند. حال‌آنکه ابراهیم‌زاده در تازه‌ترین واکنش خود توپ را به زمین باشگاه ذوب‌آهن انداخته و مخالفت آنها را مد نظر قرار داده است. 

ابراهیم‌زاده درباره پیشنهاد افشین قطبی برای حضورش در کادرفنی تیم ملی گفت: «زمانی که باشگاه اجازه حضور من را در کادرفنی تیم ملی نداده، دلیلی ندارد که بخواهم دیگر درباره حضور در تیم ملی صحبت کنم.»