کوچه‌ها و خیابان‌های تهران این روزها چهره‌ای متفاوت به خود گرفته و پایتخت برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر آیین‌های سوگواری امام حسین(ع) آماده شده‌ است.

همشهری آنلاین: محرم از راه رسید و شهر همچون دل‌های محبان اهل‌بیت(ع) و داغداران سرور و سالار شهیدان، رنگ‌وبوی عزا به خود گرفت.

چند روزی است که پایتخت با نصب پرچم‌های سیاه و سرخ، کتیبه‌های محرمی و ریسه‌های عزاداری در جای‌جای آن چهره‌ای ‌متفاوت گرفته و همزمان با شور و حرارت مردم و هیئت‌های مذهبی، خود را برای برگزاری مراسم سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) آماده کرده‌ است.

براساس اعلام سازمان زیباسازی شهرداری تهران، امسال نیز در کنار برنامه‌ها و پویش‌های فرهنگی، شاهد اکران اقلام محرمی در نقاط مختلف شهر هستیم و به همین مناسبت، ۱۶میدان مهم پایتخت با نورپردازی های ویژه، چهره محرمی به خود گرفته‌اند.

این میدان‌ها عبارتند از: میدان ولیعصر(عج)، میدان هفت تیر، میدان خراسان، میدان صادقیه، میدان نوبت، میدان پاستور، میدان جمهوری، میدان راه‌آهن، میدان محمدیه، میدان امام حسین(ع)، میدان قزوین، میدان ثارالله، میدان الغدیر منطقه ۴، میدان الغدیر منطقه ۱۸، فلکه دوم نیروی هوایی و میدان سپاه.