مشخص نیست چرا در ایران هنوز برخی از تیم‌ها به دنبال استراماچونی هستند درحالیکه مربی ایتالیایی هیچ دستاوردی در فوتبال آسیا نداشته است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، بعد از یک نیم‌فصل حضور آندره‌آ استراماچونی در استقلال و یک صدرنشینی کوتاه‌مدت در لیگ برتر ایران، هنوز که هنوز است خیلی از ایرانی‌ها و به‌خصوص استقلالی‌ها درباره استراماچونی و تأثیراتش بر فوتبال ایران و استقلال صحبت می‌کنند و به‌تازگی هم شایعه حضور مرد ایتالیایی در تراکتور رسانه‌ای شده است. این در حالی است که آندره‌آ بعد از استقلال فقط و فقط یک تیم دیگر داشته که آن هم الغرافه قطر بوده و دستاورد خاصی را برای این سرمربی ایتالیایی به همراه نداشته است. از ۱۳خردادماه ۱۴۰۰ تا ۹آبان ۱۴۰۱ تیم الغرافه ۵۳بازی تحت هدایت استراماچونی انجام داد که به ۲۱برد، ۱۲مساوی و ۲۰باخت رسید.

مهم‌ترین و سنگین‌ترین شکست آنها در مصاف با شباب‌الاهلی امارات و در لیگ قهرمانان آسیا رخ داد که نتیجه مسابقه در همان گروهی که فولاد خوزستان صدرنشینش بود، ۸-۲ به سود شباب‌الاهلی شد. استراماچونی در ایران هم ۹برد، ۴مساوی و ۲باخت همراه با استقلال کسب کرده بود که با تکیه بر آن برای یک هفته به صدرنشینی موقت لیگ برتر ایران رسید.

منبع: روزنامه همشهری