بررسی‌ها نشان می‌دهد مسعود پزشکیان که روز جمعه در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شد، دست‌کم ۶ وعده اقتصادی مهم مطرح کرده است که شاید بتوان گفت، گذر از اقتصاد دولتی یکی از مهم‌ترین آنهاست.

به گزارش همشهری آنلاین، بررسی‌ها نشان می‌دهد مسعود پزشکیان که روز جمعه در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شد، دست‌کم ۶ وعده اقتصادی مهم مطرح کرده است که شاید بتوان گفت، گذر از اقتصاد دولتی یکی از مهم‌ترین آنهاست.

مسعود پزشکیان که به‌عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران انتخاب شده است در جریان برگزاری مناظره‌های انتخاباتی موضوعات مختلفی را درباره اقتصاد ایران مطرح کرد، اما تلاش اصلی او به جای ارائه طرح و لوایح، گفتمان‌سازی‌ در حوزه اقتصاد بود. به بیان دیگر، او تلاش کرد سیاست‌های کلی خود را ترسیم کند. شاید بتوان گفت مهم‌ترین گفتمان ارائه‌شده از سوی او تعهد به اقتصاد باز غیردولتی و رقابتی بوده است. با این حال، فهرست گفتمان ارائه‌شده ازسوی مسعود پزشکیان را می‌توان به ۶ سرفصل کلی شامل گذر از اقتصاد دولتی، اقتصاد باز، مبارزه با رانت، اقتصاد رقابتی، بهبود معیشت و حمایت از بورس و حل چالش اف‌ای‌تی‌اف تقسیم کرد.

منبع: همشهری آنلاین