شبکه رادیویی آمریکایی یکی از مجریان این شبکه را به دلیل توافق با ستاد انتخاباتی رئیس جمهور این کشور بر سر پرسش‌های هماهنگ‌شده، اخراج کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، راشاتودی نوشت: شبکه رادیویی WURD که مالکیت آن را فردی سیاهپوست بر عهده دارد، یکی از مجریان این شبکه را به دلیل توافق با ستاد انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی طرح پرسش‌های هماهنگ‌شده در برنامه زنده، اخراج کرد.

این شبکه رادیویی مستقر در پنسیلوانیا که تنها شبکه رادیویی با تمرکز بر مسائل سیاهپوستان در این ایالت محسوب می‌شود، بلافاصله پس از مناظره فاجعه‌بار بایدن با دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، مصاحبه‌ای را با بایدن ضبط کرد. پس از ضبط این مصاحبه مشخص شد که آندره‌آ لافول سندرز، مجری برنامه «منبع» در مصاحبه تنها سوالاتی را پرسید که ستاد بایدن برای او طرح کرده بود!

سارا ام.لوماکس، مدیرعامل این شبکه در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه «رادیو WURD بلندگوی بایدن یا سایر دولت‌ها نیست» اعلام کرد که با مجری مذکور طی توافقی دوطرفه قطع همکاری کرده است. در این بیانیه همچنین ادعا شده است که سندرز بدون آگاهی، مشورت یا همکاری با مدیریت این شبکه رادیویی با مصاحبه هماهنگ‌شده موافقت کرده است!

در بخش دیگری از این بیانیه می‌خوانیم: رسانه‌های جریان اصلی باید دلیل از دست دادن اعتماد بیشمار آمریکایی به ویژه سیاهپوستان را در خودشان جستجو کنند.

بایدن در این مصاحبه مدعی شد که مناظره بدش با ترامپ، سوابق خوبش به عنوان رئیس جمهور را پاک نمی‌کند. او همچنین گفت که به‌رغم فشار دموکرات‌ها، از نامزدی کناره‌گیری نخواهد کرد.

منبع: مهر