وزیر جنگ اسبق رژیم اسرائیل می‌گوید که بدون شکست ایران و ناکام گذاشتن برنامه هسته‌ای این کشور پیروزی بر حماس و حزب‌الله ممکن نیست.

به گزارش همشهری آنلاین، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی و رهبر کنونی حزب «یسرائیل بیتنو» این اظهارات را امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با رادیو ارتش اسرائیل (گلگلتز) بیان کرده است.


او ابتدا به انتقاد از عملکرد و سیاست‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم در جنگ غزه پرداخت و گفت: «آنچه باید بدانیم این است که ما رهبری داریم که رویدادهای هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) را درک نکرده و نفهمیده است. این رهبری در رویدادهای ششم اکتبر گیر کرده و هیچ ایده‌ای برای چگونگی پایان جنگ ندارد و توانسته ما را به جنگی فرسایشی و بی‌هدف بکشاند.»


براساس گزارش پایگاه خبری «عرب۴۸»، وزیر جنگ اسبق رژیم اسرائیل در ادامه اضافه کرد: «نمی‌توان بدون شکست ایران پیروز شد؛ نه بر حماس و نه بر حزب‌الله. ما باید برنامه هسته‌ای آن‌ها را شکست دهیم. آمریکا جنگ جهانی دوم را علیه ژاپن آغاز کرد و کسی نپرسید که پیروز کیست؟!»


لیبرمن در ادامه بار دیگر به انتقاد از نتانیاهو پرداخت و گفت: «او هیچ ایده‌ای ندارد که چه خواهد کرد. عمق حماس و حزب‌الله همان ایران است. ما باید یک نقشه کلان روی میز درباره چگونگی شکست آن‌ها داشته باشیم. ما انگار در جنگل هستیم و صاحب خانه دیوانه شده است.»


او در ادامه ائتلاف با کشورهای غربی را رد کرد و افزود: «چنین مسئله‌ای تنها ما را محدود خواهد کرد. به‌رغم آنکه آن‌ها (کشورهای غربی) کمک‌ کرده‌اند، اما آن‌ها قادر به توقف همه چیز نیستند. ببینید در کره شمالی چه اتفاقی در حال روی دادن است؟ آن‌ها به کره شمالی اجازه می‌دهند هر ساله توانمندی هسته‌ای خود را بهتر کند.»


رهبر حزب یسرائیل بیتنو ادامه داد: «من تحلیلگر نیستم. سکوت بره‌ها در برابر فعالیت‌های آنان این‌گونه تفسیر می‌شود که این ضعف است و به آن‌ها انگیزه بیشتری می‌دهد. آن‌ها اعتمادبه‌نفس بسیاری در خصوص قدرتشان دارند.


در اسرائیل احساس شرمساری وجود دارد و کسی توضیح نمی‌دهد که این انتظار برای چه است و چه انتظاری دارند؟»


وزیر جنگ اسبق اسرائیل در پایان گفت: «خطرناک‌ترین اشتباه ما این بود که به جنگی فرسایشی مقابل بازوها (حزب‌الله، حماس و انصارالله) کشیده شدیم و با منبع مشکل مقابله نمی‌کنیم. این یک خطر بزرگ است. ما باید این مسئله را روی میز بگذاریم و از ارتش بخواهیم برنامه‌ریزی کند. ما باید احساس امنیت و بازدارندگی را ترمیم کنیم، به‌گونه‌ای که کسی نپرسد چه کسی پیروز شد؟»

منبع: فارس