امیر صباحی فرد گفت: تجهیز، بهینه‌سازی، به‌روزرسانی و افزایش کارایی سامانه‌سلاح‌های یگان‌های پدافندی و نیز ارتقای قدرت پهپادی با توجه به تهدیدات متصور در حال انجام است که در این عرصه سعی بر بومی‌سازی و عدم وابستگی به بیرون از کشور داشته‌ایم.

به گزارش همشهری آنلاین ، امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در دیدار با کارکنان عملیاتی، فنی و آمادی این نیرو در ستاد «نپاجا»، با تأکید بر لزوم تقویت پوشش پدافندی در جغرافیای متنوع ایران پهناور اظهار داشت: طراحی و توسعه سامانه سلاح‌ها و تجهیزات پدافندی از جمله اولویت‌های اصلی این نیرو در سال ۱۴۰۳ است که در این راستا می‌بایست از تمامی ظرفیت‌های نیروهای مسلح، نخبگان دانشگاه‌های مرتبط با علوم پدافندی، شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین کشورهای هم‌پیمان استفاده شود.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد افزود: دستاوردها و توانمندی‌های پدافند هوایی که با وجود اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه صورت‌گرفته، همواره در حال رشد و پیشرفت است و ما امیدواریم با رفع تحریم‌ها و تبادل دانش فنی و نظامی بتوانیم تجربه‌های علمی و فنی اندوختۀ خود را با سایر کشورها به اشتراک بگذاریم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با تأکید بر لزوم شناسایی تهدیدات علیه سامانه‌های پدافندی و نقاط حساس، از رویکرد جدی این نیرو در دورسازی سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات در نیروی پدافند هوایی به‌منظور صرفه‌جویی در نیروی انسانی و انتقال مطلوب اطلاعات خبر داد.

وی ادامه داد: با صرفه‌جویی در نیروی انسانی، ارتقای سامانه‌های به‌روز پدافندی به‌ویژه در نقاط سخت‌گذر و همچنین آموزش صحیح و استفاده از تجربه پیشکسوتان عرصه پدافندی، شاهد موفقیت‌های چشمگیری در این حوزه خواهیم بود.

امیر صباحی‌فرد خاطرنشان کرد: تجهیز، بهینه‌سازی، به‌روزرسانی و افزایش کارایی سامانه‌سلاح‌های یگان‌های پدافندی و نیز ارتقای قدرت پهپادی با توجه به تهدیدات متصور در حال انجام است که در این عرصه سعی بر بومی‌سازی و عدم وابستگی به بیرون از کشور داشته‌ایم.

منبع: مهر