رئیس‌جمهور منتخب در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود برای تقویت و توسعه روابط دو کشور دوست و برادر ایران و ترکیه، از اردوغان برای سفر به تهران دعوت به عمل آورد.

به گزارش همشهری آنلاین، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با مسعود پزشکیان، موفقیت وی در کسب اعتماد ملت ایران و پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

اردوغان با گرامیداشت یاد رئیس‌جمهور فقید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ابراز امیدواری کرد که دوران ریاست جمهوری مسعود پزشکیان برای ملت ایران توام با موفقیت، سربلندی، رفاه و آرامش بیشتر باشد.

اردوغان با اشاره به سطح بسیار خوب روابط دو کشور در بخش‌های مختلف، بر علاقمندی ترکیه برای عمق بخشیدن به این روابط به ویژه در بخش تجاری و اقتصادی تاکید کرد.

مسعود پزشکیان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تشکر از تبریکات دولت و ملت ترکیه پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و همچنین قدردانی از ابراز همدردی و همدلی با ملت ایران در پی فقدان رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی تصریح کرد: دو ملت ایران و ترکیه از اشتراکات فراوان دینی، فرهنگی و تاریخی برخوردارند و مرزهای مشترک دو کشور در بیش از ۴ قرن گذشته مرز صلح و دوستی بوده است که با اتکا به این سرمایه‌های ارزشمند باید نسبت به تقویت مناسبات دو کشور در همه زمینه‌ها اهتمام ویژه داشته باشیم.

رئیس‌جمهور منتخب با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود برای تقویت و توسعه روابط دو کشور دوست و برادر ایران و ترکیه، از اردوغان برای سفر به تهران دعوت به عمل آورد.

بیانیه ریاست جمهوری ترکیه درباره رایزنی اردوغان با پزشکیان

منبع: ایسنا