همشهری‌آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: پل تقاطع‌های روشندلان و پیچ شمیران که طولانی‌ترین پل فلزی سواره رو پایتخت است تا مهرماه به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش سما، مهندس تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: پل تقاطع روشندلان و پیچ شمیران طولانی‌ترین پل فلزی سواره رو در تهران محسوب می‌شود  که 15 متر عرض و با احتساب رمپ‌ها یک کیلومتر طول دارد. [آشنایی با تاریخ تهران]

وی با بیان اینکه این پل تاثیر به سزایی در کاهش ترافیک محدوده دارد و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته عملیات اجرایی احداث آن با شروع سال تحصیلی جدید به اتمام می‌رسد افزود: هم خودروهای شخصی و هم اتوبوس‌های BRT می‌توانند از این پل برای تردد استفاده کنند.

معاون شهردار تهران تصریح کرد‌: بر روی پل، مسیر ویژه برای تردد اتوبوس‌های تندرو به صورت کانالیزه ایجاد می‌شود که این مسیر حدود 7 متر از عرض پل را در لاین وسط به خود اختصاص خواهد داد.

وی ادامه داد : دو خط عبوری نیز برای تردد خودروهای شخصی برروی پل در نظر گرفته شده است تا خودروهای شخصی نیز بتوانند در مسیر رفت و برگشت از این پل برای تردد استفاده کنند.

تشکری هاشمی اظهار کرد: بر روی این پل در تقاطع خیابان شریعتی یک ایستگاه احداث می‌شود که مسافران از طریق پله برقی می توانند به راحتی به این ایستگاه دسترسی یابند.

وی تاکید کرد: برای تردد آسان و ایمن مسافران، ایمن سازی لازم در مسیر و ایستگاه تقاطع شریعتی صورت خواهد گرفت و مسافران می‌توانند با پله برقی به داخل ایستگاه وارد و یا از آن خارج شوند.

معاون شهردار تهران اظهار کرد‌: ایجاد پل هوایی سواره رو تقاطع های روشندلان و پیچ‌شمیران ضمن آنکه از ترافیک محدوده کاسته و سبب روانی ترافیک می‌شود، زمان تاخیر در خط یک BRT را کاهش می‌دهد و در نهایت برآورد می‌شود زمان سفر در خط یک اتوبوسرانی تندور با احداث این پل هوایی 10 دقیقه کاهش یابد.