در مورد دانیال اسماعیلی‌فر که با پرسپولیسی‌ها خداحافظی کرد و البته به قول خودش هرگز به اندازه کافی دوست داشته نشد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، از همان روز پایان لیگ بیست‌وسوم گفته شد علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر و مهدی ترابی از پرسپولیس جدا شده‌اند و به تراکتور خواهند پیوست. همان زمان هم شایعه شد قرار و مدار انتقال هر ۳بازیکن به تبریز مدت‌ها پیش گذاشته شده و حضور کمی غیرمنتظره آنها در مجلس ترحیم همسر محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتور هم بی‌ارتباط با همین داستان نبوده است. از بین آن ۳نفر، بیرانوند از همان ابتدا در کانون اخبار قرار گرفت و با ابتکار خودش کلی جار و جنجال درست کرد، اما ۲نفر دیگر در سایه قرار گرفتند. مهدی ترابی که کلا هیچ‌وقت کنش رسانه‌ای ندارد و هر کاری هم انجام می‌دهد، بی‌سروصداست، اما دانیال اسماعیلی‌فر سرانجام یک گام به سمت روشن‌شدن فضا برداشت و با انتشار پستی از هواداران پرسپولیس خداحافظی کرد.

پست اینستاگرامی دانیال، مثل شخصیت خودش ساده و صریح است. او البته در جایی از این مطلب، آشکارا شایعات مربوط به پشیمانی‌اش را تأیید می‌کند و می‌گوید: «خودم هم می‌خواستم برگردم اما دیگر دیر شده بود، برای همه دیر شده بود.» خب، البته این در حالی است که ظاهرا او و دوستانش خیلی سریع، بلافاصله بعد از پایان فصل تصمیم‌شان را گرفته بودند و در این شرایط حرف‌زدن از تأخیر مدیران باشگاه کمی غیرمنطقی است. شاید درستش این بود که آنها اجازه می‌دادند فصل به پایان برسد، بعد شروع به مذاکره کنند و بهترین تصمیم را بگیرند، اما اتفاق دیگری رخ داد.

در نهایت اسماعیلی‌فر در بخشی از این پیام خداحافظی، تأکید می‌کند که نه زمان ورودش به پرسپولیس محبوب هواداران بوده، نه هنگام قهرمانی چنین حسی داشته و نه حالا که دارد می‌رود تصور می‌کند صاحب محبوبیت شده است! این اعترافی نیست که هر بازیکنی قادر به بیانش باشد اما دانیال چندان هم بیراه نمی‌گوید. شاید هم یکی از دلایلش این بود که دائما با رامین رضاییان مقایسه می‌شد و چه‌بسا به‌زعم خیلی‌ها نتوانست جای خالی مدافع راست سابق قرمزها را پر کند. در هر صورت مردی که ابتدای حضورش در جمع سرخپوشان هم به صراحت گفته بود: «پرسپولیسی نیستم اما آمده‌ام به این تیم کمک کنم»، حالا باشگاه را ترک می‌کند. او فصل اول حضورش در پرسپولیس ۳گل زد و ۶پاس‌گل داد و فصل دوم هم آمار ۲گل و ۶پاس‌گل را به ثبت رساند.

همیشه بین بهترین‌ها/ دانیال اسماعیلی‌فر همه‌ساله در میان برترین‌های لیگ حاضر است و فصلی که در سپاهان بازی می‌کرد، بهترین نمرات عمرش را گرفت

تراکتور برای خرید ستاره‌های پرسپولیس که لابد آنها را مهره‌هایی دارای ژن قهرمانی می‌داند، دست روی اسم‌های خوبی گذاشته است. مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر که ۲هدف اصلی تبریزی‌ها در تابستان۱۴۰۳ بوده‌اند، دقیقا بازیکنان اول و دوم پرسپولیس به لحاظ نمره متریکا هستند. ترابی تقریبا مثل هر سال با اوج‌گیری در نیمه‌دوم فصل و کسب نمرات بالا، یک‌بار دیگر توانسته عنوان برترین بازیکن فصل پرسپولیس را از آن خودش کند. اسماعیلی‌فر هم با ۲۸بازی، ۲۴۵۰دقیقه حضور در میدان، ۲گل، ۵پاس‌گل و ۲بار انتخاب به‌عنوان برترین بازیکن میدان بعد از ترابی رتبه دوم را در جمع پرسپولیسی‌ها به‌دست آورد. حتی اورونوف، ستاره درخشان نیم‌فصل دوم و محمدحسین کنعانی‌زادگان ستاره خط دفاعی هم پایین‌تر از دانیال بودند و نمره آنها کمتر از این مدافع راست بود. علیرضا بیرانوند هم که در یکی از ضعیف‌ترین فصل‌هایش اساسا فاصله‌ای فراوان با برترین‌های پرسپولیس داشت و با نمره۶.۹۸ در جمع بازیکنان تیم قهرمان، پانزدهم شد.

دانیال اسماعیلی‌فر که با نمره۷.۳۷ توانسته پنجمین بازیکن برتر فصل و سومین ایرانی موفق این فصل شود، سال گذشته نیز به رتبه چهاردهم رسیده بود. اما سال قبل‌تر از آن‌که دانیال پیراهن سپاهان را می‌پوشید و در لباس زرد این تیم در لیگ شرکت داشت، بهترین و موفق‌ترین فصل خودش را سپری کرد. او در لیگ بیست‌ویکم توانست با ۵گل، ۶پاس‌گل و کسب نمره۷.۲۶ از سایت متریکا در رتبه سوم بهترین بازیکن‌های لیگ قرار بگیرد.

منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها