معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران از انتشار نتایج ارزیابی عملکرد مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، مجید باقری اظهارداشت: ارزیابی عملکرد مناطق ۲۲گانه در سال ۱۴۰۲ با مشارکت همه ذینفعان انجام و گزارش‌های مرتبط تدوین و نهایی شده است.

وی از توجه ویژه به چهار رویکرد تحولی مورد تأکید شهردار تهران در بازنگری شاخص‌های ارزیابی خبر داد و گفت: در این دوره، همه شاخص‌های ارزیابی با مشارکت ارزیابی‌شوندگان (مناطق ۲۲ گانه) و ارزیابی‌کنندگان از طریق برگزاری کمیته‌های تخصصی و تبادل نظرات، مورد بازنگری قرار گرفت.

باقری، بهبود فرآیند ارزیابی عملکرد را یکی از مهمترین اهداف دفتر پایش برنامه، کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد در انجام این اقدام دانست و افزود: ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران با رویکردی جامع نگر و با استفاده از ۵۰ شاخص کلیدی عملکرد و در چهار محور تحولی «تحول درون‌زا»، «تحول سخت‌افزاری و کالبدی»، «تحول نرم‌افزاری و روحی» و «تحول فناورانه و دانش بنیان» انجام شده که گزارش تفصیلی و ریز داده‌های شاخص‌ها به همراه زیرشاخص‌ها و نحوه ارزیابی در اختیار مناطق قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اهمیت نظرات شهروندان در خصوص خدمات ارائه شده توسط شهرداری تهران افزود: سنجش میزان رضایت شهروندان تهرانی از این خدمات نیز در دستور کار دفتر پایش برنامه، کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد قرار دارد که با محوریت مرکز ارتباطات و امور بین الملل در مرحله انجام است و خروجی‌های به دست آمده به مدیریت هر منطقه اعلام و از نتایج آن در تحلیل وضعیت عملکرد منطقه استفاده خواهد شد.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: از شهرداری‌های مناطق انتظار می‌رود با تجزیه و تحلیل نتایج ارزیابی در نشست‌های کارشناسی، تخصصی و مدیریتی، شاخص‌هایی که منطقه در آن‌ها دارای عملکرد متوسط و پایین‌تر از متوسط هستند را مورد مداقه قرارداده و راهکارهای بهبود مستمر در فرایندهای کاری را بررسی و برنامه‌های لازم برای بهبود وضعیت شاخص‌ها را با همکاری دفتر پایش برنامه، کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد ارائه و اجرا نمایند.

به گفته باقری، نتایج ارزیابی عملکرد مناطق ۲۲ گانه در دوره مدیریت شهری اخیر جمع‌بندی شده و قرار است در نشستی با حضور شهردار تهران از تلاش‌های همکاران و مدیرانی که در دوره ارزیابی، حائز عملکرد مناسب و جزو مناطق دارای عملکرد برتر بوده‌اند؛ تقدیر به عمل آید.

منبع: همشهری آنلاین