تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰

رضا جعفری، مهاجم تأثیرگذار ملوان در فصل گذشته از روزهای خوبش در این تیم زیرنظر تارتار می‌گوید.

همشهری آنلاین - امیرحسین اعظمی | رضا جعفری، مهاجم ملوان یکی از مؤثرترین بازیکنان لیگ برتر در فصل گذشته بود. او در فصلی که ملوان جزو ۶‌تیم بالای جدول بود و توانست روزهای خوبی را پشت سر بگذارد، ۹‌گل زد و ۵‌گل هم ساخت تا حالا به واسطه همین درخشش، چند پیشنهاد خوب برای فصل آینده داشته باشد. این در حالی است که جعفری هنوز خدمت سربازی‌اش به پایان نرسیده و باید فصل آینده هم با ملوانان ادامه دهد. جعفری درخصوص آخرین وضعیت خودش و روزهای خوبی که با ملوان پشت سر گذاشته بیشتر صحبت می‌کند.

  • فصل خوبی برای تو و ملوان رقم خورد حتما احساس خوبی داری؟

بله، واقعا خوشحالم. ملوان بهترین نتایج ممکن را گرفت و من هم سال خوبی را در این تیم پشت سر گذاشتم. من فصل گذشته ۹گل زدم، ۵پاس‌گل دادم و ۲پنالتی هم گرفتم و بدون شک بهترین فصل فوتبالی‌ام را سپری کردم. در جدول تأثیرگذارترین بازیکنان لیگ هم دوم یا سوم شدم.

  • جالب اینجاست که بعد از سال‌ها در پست مهاجم نوک بازی کردی، همان پست مورد علاقه‌ات.

همین‌طور است. من در جام‌جهانی نوجوانان و جام‌جهانی جوانان به‌عنوان مهاجم نوک بازی کردم ولی در سایپا که بودم، حسین فرکی از من در پست وینگر بازی گرفت. بعد از او هم مربیانی مثل علی دایی و ابراهیم صادقی در همین پست از من استفاده کردند و چند سال از پست اصلی‌ام دور بودم.

  • با آنها صحبت نکردی که از تو به‌عنوان مهاجم نوک استفاده کنند؟

تیم‌های ایرانی بیشتر با یک مهاجم نوک بازی می‌کنند و مربیان هم ترجیح می‌دهند در این پست از بازیکنان بلندقامت استفاده کنند. شاید در دنیا آگوئرو تنها مهاجم قدکوتاهی بود که در نوک بازی می‌کرد. معمولا مهاجمانی که قد بلندی ندارند، فقط در شرایطی به‌عنوان مهاجم به بازی گرفته می‌شوند که تیم با ۲‌مهاجم بازی کند. من ۷سال در پست وینگر بازی کردم و همین موضوع من را خیلی عقب انداخت. من در خیلی زمینه‌ها ضرر کردم و در واقع ۷سال کبریت بی‌خطر بودم چون نمی‌توانستم در پست وینگر توانایی‌هایم را نشان دهم. قطعا اگر در پست مهاجم نوک بازی می‌کردم، خیلی بیشتر از اینها پیشرفت می‌کردم.

  • چه شد که مهدی تارتار تصمیم گرفت از تو به‌عنوان مهاجم نوک استفاده کند؟

پارسال آقای تارتار در مورد حضور در ملوان با من صحبت کرد و جالب اینجاست که در همان ابتدا به من گفت که می‌خواهم از تو در پست مهاجم نوک استفاده کنم. او روی من شناخت داشت و این برایم جالب بود. شاید آقای تارتار باعث شد ۵سال جلو بیفتم. من در ملوان توانایی‌های خودم را نشان دادم و خوشحالم که بعد از سال‌ها در پست اصلی‌ام بازی کردم.

  • ظاهرا چند پیشنهاد خوب هم داری.

بله، من از ۲-۳تیم بالای جدول پیشنهاد دارم ولی هنوز خدمت سربازی‌ام تمام نشده و فصل بعد هم در ملوان هستم. من ملوان را دوست دارم، بازی در این تیم و زندگی در انزلی واقعا هیجان‌انگیز و جذاب است و اینجا جو خوبی حاکم است.

  • با عملکرد خوبی که در فصل گذشته رقم زدی، انتظار داشتی به تیم ملی دعوت شوی؟

می‌توانستم جزو دعوت‌شده‌ها باشم ولی صلاح کادر فنی چیز دیگری بود. من به سلیقه سرمربی تیم ملی احترام می‌گذارم ولی امیدوارم در اردوهای بعدی دعوت شوم.

  • به‌نظر می‌رسد ملوان با اضافه شدن نفراتی مثل امید نورافکن، ابوالفضل جلالی و چند بازیکن سرباز دیگر، قوی‌تر از فصل قبل شود.

امیدوارم فصل بعد تیمی قوی‌تر داشته باشیم و نتایجی بگیریم که هواداران را خوشحال کنیم.

  • در مورد قهرمانی پرسپولیس چه نظری داری؟

پرسپولیس از لحاظ فنی بهترین تیم لیگ بود و لیاقت قهرمانی را داشت. سپاهان هم تیم خوبی بود و استقلال هم نتایج خوبی گرفت. برخی اتفاقات هم به پرسپولیس کمک کرد که می‌توان به داوری‌ها اشاره کرد. البته داوری‌ها برای همه تیم‌ها سود و زیان داشت و فکر می‌کنم فوتبال ایران نیاز مبرمی به VAR دارد. این تکنولوژی در همه جای دنیا به‌کار گرفته می‌شود چون ممکن است داوران اشتباه کنند.