معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به توزیع ۱۵۹ میلیون بسته غذایی با اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی از نیمه بهمن ماه ۱۴۰۲ تا اردیبهشت ماه امسال، گفت: در این طرح بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن مواد غذایی در مدت سه ماه توزیع شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا عسگریان صبح امروز در نشست خبری با عنوان «دولت مردمی، رفاه اجتماعی و آینده نظام بازنشستگی در ایران» عملکرد سه ساله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در حوزه‌های رفاه اجتماعی و طرح‌های حمایتی از جمله طرح کالابرگ الکترونیکی، طرح یسنا و وضعیت صندوق‌های بازنشستگی را تشریح و تبیین کرد.

وی گفت: در دولت سیزدهم به معیشت مردم توجه ویژه‌ای می‌شد و امیدوارم دولت چهاردهم در همین مسیر حرکت کند و آن را ارتقا دهد. مهم‌ترین طرح دولت سیزدهم کالابرگ الکترونیکی بود که به واسطه آن شبکه اعتبار شکل گرفت. تا امروز این طرح سه دستور کلی داشته است که یکی از آنها طرح کالابرگ است.

معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: زیرساخت کالابرگ الکترونیکی باید به گونه‌ای بود که می‌توانست این طرح را اجرا کند. در نوبت اول این طرح در یک استان و پس از آن سه استان و در نهایت در گستره کشور اجرا شد. برای این طرح مشوق‌های زیادی در نظر گرفته شد که از ۸۰ هزار تومان آغاز و به ۲۲۰ هزار تومان رسید.

عسگریان ادامه داد: مشوق ۲۲۰ هزار تومانی برای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی بهمن ماه سال گذشته و همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اجرا شد که از یک دهک درآمدی آغاز شد و به هفت دهک ارتقا پیدا کرد و ۶۱ میلیون نفر از جمعیت کشور را پوشش داد.

توزیع ۱۵۹ میلیون بسته غذایی با اجرای طرح فجرانه کالابرگ

وی افزود: میزان استقبال از طرح فجرانه بیش از ۸۶ درصد بود و این استقبال بسیار عجیبی نسبت به قبل از طرح بود. سه دهک اول درآمدی جامعه ۹۰ درصد از این طرح استقبال کردند که بی‌نظیر بود. این استقبال باعث تقویت سیستم زیرساختی شد و مردم توانستند بدون مشکل خریدهای خود را انجام بدهند، البته در ابتدای طرح مشکلاتی وجود داشت که آنها را سه روزه رفع کردیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: دستاوردهای این طرح باعث شد بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن مواد غذایی در مدت سه ماه جابه‌جا شد و کمبودی را در این خصوص نداشتیم که نشان می‌داد امنیت کشور در حوزه غذایی بسیار بالا است. در سبد غذایی ۱۱ قلم کالا از جمله گوشت منجمد وجود داشت که گوشت گرم به آن اضافه و نیز توزیع شد.

عسگریان اعلام کرد: با اجرای «طرح فجرانه» کالابرگ الکترونیکی ۱۵۹ میلیون بسته غذایی توزیع شد که یک دستاورد است.

حمایت غذایی از ۱۶۷ هزار کودک

وی تصریح کرد: طرح دیگری که اجرا شد، امنیت غذایی کودکان بود و برای مشمولان این طرح در سه دهک اول یک میلیون تومان و در دهک‌های بعدی ۶۰۰ هزار تومان یارانه تشویقی برای سرپرستان خانوار واریز شد؛ در ابتدا ۱۳۲ هزار کودک شناسایی شده بود، اما امسال ۱۶۷ هزار کودک مشمول این طرح هستند.