بسته‌بندی ۸۵۰۰ دست لباس که از سوی بانوان نیکوکار گچسارانی برای مراسم شیرخوارگان حسینی دوخته شده، آغاز شده تا به تمام شهرستان‌ها و روستاهای کهگیلویه و بویر احمد ارسال شود.

به گزارش همشهری ‌آنلاین مراسم شیرخوارگان حسینی روز جمعه (۲۲ تیر) همزمان با نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود.
به گزارش همشهری، امسال سومین سال متوالی است که بانوان خیر به صورت داوطلبانه برای دوخت لباس برای بچه‌هایی که در مراسم شیرخوارگان حسینی دور هم جمع می‌شوند.
مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) کهگیلویه و بویراحمد به همشهری می‌گوید: «خیران پای کارند و تمام هزینه‌ها با نذر مردم پرداخت می‌شود.» کارگاه دوخت لباس برای مراسم شیرخوارگان حسینی از یک ماه قبل از محرم در گچساران دایر می‌شود. مسلم بهرامی‌نژاد ادامه می‌دهد: «از آنجا که بعد از دوخت، لباس و بسته‌بندی به شهرستان‌های دیگر ارسال می‌شود، گچساران به عنوان پایلوت برپایی کارگاه انتخاب شد که در استان مرکزیت داشته باشد.»


حدود ۵۰ نفر از بانوان برای دوخت لباس مشارکت کردند و برای بسته‌بندی ۶۵ نفز از بانوان حضور دارند.
بهرامی‌نژاد می‌گوید: «لباسی شبیه عبا در اندازه‌های مختلف برای نوزادان و کودکان پسر و دختر دوخته شده، روسری، پیشانی‌بند و نذرنامه داخل بسته‌ها گذاشته می‌شود. در هر شهرستان یک مسئول مجمع حضرت علی‌اصغر(ع) داریم که بسته‌ها را به شرکت‌کنندگان در مراسم تحویل می‌دهد. سال ۱۴۰۱ بانوان نیکوکار گچسارانی ۴۵۰۰ دست لباس، سال ۱۴۰۲ هم ۶۵۰۰ دست لباس دوخته شد و امسال این تعداد به ۸۵۰۰ رسیده‌است.»
دوخت لباس‌ها روز گذشته (۱۸ تیر) به پایان رسید. برخی از بانوان با چرخ خیاطی خودشان به کارگاه آمده‌بودند و مشغول دوخت و دوز بودند. یکی از بانوانی که به تازگی مادر شده به همشهری می‌گوید: «پارسال در این مراسم نذر کردم که خداوند به من فرزندی بدهد. حاجتم را گرفتم و اگر توفیقی باشد هر سال برای دوخت لباس شیرخوارگان حسینی یا بسته‌بندی و هر کار دیگری که باشد، حضور خواهم داشت.»
رانندگان خودروی ارسال لباس‌ها به شهرستان‌ها نیز داوطلبانه در این کار خیرخواهانه شرکت کرده‌اند.
به گفته مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع)، کهگیلویه و بویراحمد، هدف از دوخت و بسته بندی لباس متبرک حضرت علی اصغر(ع)، زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا در جامعه و گرامی‌داشت طفل شیرخواره امام حسین (ع) است.
همایش شیرخوارگان حسینی، سوگواری به یاد کودکانی است که در روز عاشورا به شهادت رسیدند. این مراسم در صبح روز اولین جمعه ماه محرم هر سال در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهرهای ایران و برخی کشورهای جهان برگزار می‌شود. در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند سبز رنگ حضور می‌یابند و شرکت‌کنندگان برای علی اصغر کودک شیرخوار امام حسین(ع) در کربلا به گریه و عزاداری و مرثیه‌سرایی می‌پردازند و گهواره نمادین او را در مجلس می‌گردانند.

فیلم این کار خداپسندانه را ببینید:

بیشتر بخوانید:
از زره بافی چه می‌ دانید؟ | ماجرای هنری که برای تعزیه زنده مانده است
این پرچم همیشه بالاست
آیین‌ های عزاداری محرم در استان ها | چلاب زنی ؛ عزاداری خاص دزفولی ها