تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱

«داگ شیهان» که بیشتر برای بازی در ۲۰۵ قسمت از سریال «بیمارستان عمومی» شناخته می‌شد، در سن ۷۵ سالگی درگذشت.

به گزارش همشهری آنلاین، «داگ شیهان» بازیگری که بیشتر به خاطر بازی در نقش جو کلی در سریال طولانی مدت «بیمارستان عمومی» و نقش «بن گیبسون» در سریال «نات لندینگ» و بسیاری دیگر از فیلم‌های دیگر شناخته می‌شود، در خانه‌ خود در منطقه بیگ هورن در ایالت وایومینگ آمریکا و در سن ۷۵ سالگی درگذشت.

«شیهان» که در ۲۷ آوریل ۱۹۴۹ در سانتا مونیکا به دنیا آمد، اولین نقش‌آفرینی خود را در قسمتی از سریال «فرشتگان چارلی» در سال ۱۹۷۸ بازی کرد. او در ادامه و در نخستین نقش مهم خود به بازیگران سریال «بیمارستان عمومی» پیوست و در ۲۰۵ قسمت در نقش شخصیت وکیل جو کلی از سال ۱۹۷۹ تا ۸۲ ظاهر شد و برای بازی در این نقش نامزد جایزه امی نقش مکمل شد.

به گزارش ددلاین، او همچنین در ۱۵۰ قسمت از سریال «نات لندیگ» در نقش گزارشگر بن گیبسون بین‌سال‌های ۱۹۸۳-۱۹۸۸ ظاهر شده بود.

او همچنین در نقش برایان هارپر در سریال کمدی «روز به روز» که توسط «اندی بوروویتز» و «گری دیوید گلدبرگ» ساخته شده بود، بازی کرد که طی دو فصل از شبکه NBC از سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۸۹ پخش شد.

از دیگر آثار تلویزیونی این بازیگر می‌توان به بازی در قسمت‌هایی از سریال‌های «چیرز»، «تشخیص: مرگ»، «مک گیور» و «کولومبو» اشاره کرد. آخرین نقش‌های او در سال ۲۰۰۳، به‌عنوان پدر سابرینا در سریال «سابرینا جادوگر نوجوان» و نقش مهمان در سریال «آنچه درباره تو دوست دارم» رقم خوردو

«داگ شیهان» در طول دوران فعالیت خود در سه فیلم سینمایی فیلم ظاهر شد که شامل «۱۰» محصول ۱۹۷۹، «ویکتور/ویکتوریا» (۱۹۸۲) و «پلیس‌ها و رابرتز» در سال ۱۹۹۵ می‌شود. چندی پیش «جانی وکتور» که بیشتر برای بازی در سریال طولانی‌ «بیمارستان عمومی» شناخته می‌شد نیز پس از اصابت گلوله در جریان یک سرقت مشکوک در لس‌آنجلس در ۳۷ سالگی درگذشت.

سریال «بیمارستان عمومی» یکی از طولانی‌ترین سریال‌های تاریخ با ۱۴ هزار قسمت است که از سال ۱۹۶۳ در حال پخش است و تولید آن همچنان ادامه داد.

منبع: ایسنا