به‌گفته حبیب کاشانی خزانه‌دار شورای شهر تهران ۵۲درصد بودجه ۲ماه اول سال ۱۴۰۳محقق شده است.

همشهری- زینب زینال زاده: دویست و چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران ۱۹تیر در حالی برگزار شد که نمایندگان بررسی دخل و خرج شهر و ارائه گزارش درآمد و هزینه شهرداری تهران منتهی به اسفند۱۴۰۲ و ۲‌ماه ابتدای امسال (فروردین و اردیبهشت) را دستور کار داشتند. حبیب کاشانی، خزانه دار شورا در جریان ارائه گزارش بودجه گفت که در ۱۲ماهه سال قبل ۱۱۶هزار و ۷۷۶میلیارد تومان وصول شده که نسبت به وصولی کل بودجه متمم (۱۰۴هزار میلیارد تومان) حدود ۱۱۲درصد بوده و این اعداد نشان می‌دهد که شهرداری عملکرد موفقی در تحقق بودجه داشته است. او همچنین تأکید کرد: «بودجه ۲‌ماه اول سال ۱۴۰۳(فروردین و اردیبهشت) حدود ۵۲درصد محقق شده است.»جزئیات این جلسه شورا را در ادامه می‌خوانید.

واکنش اعضا به کارزار عزل شهردار تهران

  • آتش به کارنامه شورا نزنیم

پرویز سروری، نایب‌رئیس شورا: امروز روز انسجام نیروهای انقلابی است و شرایط کشور ایجاب می‌کند که نیروهای انقلابی با هم همدل و همراه باشند. طرح مسئله کارزار عزل شهردار تهران جز ایجاد فشار روانی بر مردم و توقف کار شورا ثمره‌ای ندارد. اقداماتی که در حوزه حمل‌ونقل، فضای سبز، آسفالت و دیگر بخش‌ها انجام می‌شود، کارنامه مدیریت شهری محسوب می شود و نباید آتش به کارنامه خود بزنیم. نباید پس از انتخابات مردم را در فرایند کاذب قرار دهیم و برایشان مشکل ایجاد کنیم.

  • شهردار باقوت کار می‌کند

علیرضا نادعلی سخنگوی شورا: کارزارها در روند شورا قطعاً اثرگذار نیست و مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد. انتخاب شهردار وظیفه بدیهی شورای شهر است و شهردار باقوت کار خود را انجام می‌دهد و اکثریت شفاف و مشخص شورا پشتیبان و حمایتگر تلاش شهردار و کارکنان هستند. همچنین انتظار داریم رئیس جمهور همکاری با شورا و شهرداری تهران را ادامه دهد.

منبع: روزنامه همشهری