مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: ۱۲ پیمانکار در بخش‌های مختلف پروژه باغ‌راه حضرت زهرا (س) با ۶٠٠ نیروی انسانی به صورت همزمان و در دو شیفت کاری فعال هستند.

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی هدایت با اعلام این خبر گفت: پروژه باغ‌راه حضرت زهرا (س) بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری در تهران است. به طوری که با احداث تونل و انتقال خط آهن تهران-تبریز به زیر زمین -طی تفاهم نامه ای- حق بهره برداری دائمی از اراضی همسطح و روباز تونل واقع در مناطق ۱۷ و ۱۸ به طول ٩ کیلومتر و عرض حدود ۳۰ تا ۳۵ متر از سوی شرکت راه آهن به شهرداری تهران واگذار شد.

وی با بیان اینکه این اراضی به رودخانه کن در منطقه‌ ۱۸ و همچنین به میدان شهدای مدافع حرم در منطقه‌ ١٧ ختم می شود، افزود: این طرح ۶ هزار متر فضای فرهنگی، تفریحی و ورزشی شامل ١۴ مرکز بازی کودکان، دو زمین اسکیت حرفه ای، زمین فوتبال، ۲۹۰۰ مترمربع فضای سبز، ۱۲ هزار متر فضای روبروی امام زاده حسن در منطقه ١٧ جهت برگزاری مراسم های آیینی-مذهبی و ۹ کیلومتر مسیر پیوسته دوچرخه که ۲.۵ کیلومتر آن در ارتفاع احداث می شود و نیز ۳۵۰۰ واحد پارکینگ خودرو به صورت سرپوشیده و احداث پل پیاده رو با مصالح بتنی و فولادی بر روی بزرگراه آیت الله سعیدی که موجب اتصال منطقه ۱۷ و ۱۸ خواهد شد، می شود.

هدایت با اشاره به اینکه اجرای این پروژه از سال ١٣٩۸ آغاز شده بود و در ادوار مختلف روند کندی داشت که در این دوره مدیریت شهری با تخصیص اعتبار و نگاه ویژه به آن با سرعت و جدیت در حال احداث است، گفت: ۱۲ پیمانکار در بخش های مختلف این پروژه با ۶٠٠ نیروی انسانی به صورت همزمان و در دوشیفت کاری فعال هستند. ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هم برای این پروژه تا پایان کار تخصیص داده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری شهر