تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰

تابستان ۲۰۲۶ شاهد بازگشت انیمیشن «شِرِک» در قالب فیلم پنجم خواهیم بود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، کمپانی دریم ورکز به صورت رسمی اعلام کرده «شِرِک ۵» در دست ساخت است و تاریخ اکران آن تابستان ۲۰۲۶ خواهد بود. بازگشت مایک مایرز، ادی مورفی و کامرون دیاز صداپیشگان اصلی «شرک» هم تایید شده، اما درباره این که آیا آنتونیو باندراس در نقش گربه چکمه‌پوش باز می‌گردد یا خیر چیزی گفته نشده است.

«شرک ۵» را والت دورن کارگردانی می‌کند. وی در فیلم‌های «شرک ۲» و «شرک ۳» به عنوان نویسنده و هنرمند و در فیلم «شرک برای همیشه» به‌عنوان رییس بخش داستان کار کرد و صداپیشگی رامپلستیلتسکین را نیز برعهده داشت. برد ابلسون کمک کارگردان این فیلم خواهد بود.

ادی مورفی ماه پیش خبر داد که ضبط صدا برای فیلم را آغاز کرده و قرار است پس از آن در یک فیلم با تمرکز بر نقش او (الاغ) در مجموعه «شرک» بازی کند.

مورفی گفت: کار «شرک ۵» را از ماه پیش شروع کردیم. من اولین ضبط صدا را انجام دادم و بقیه امسال این کار را انجام خواهند داد و تمامش می‌کنیم. پس «شرک» اکران می‌شود و شخصیت الاغ هم فیلم جداگانه‌ای خواهد داشت. ما یک «شرک» می‌سازیم و بعدش فیلم الاغ را می‌سازیم.

مجموعه «شرک» شامل ۴ فیلم بلند است که بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ اکران شدند. فیلم اصلی «شرک» با فروش ۴۸۷ میلیون دلاری در سراسر جهان، دریم‌ورکز را به یک استودیوی قدرتمند بدل کرد. این فیلم برنده اسکار بخش انیمیشن هم شد. «شرک ۲» با فروش ۹۲۸ میلیون دلار ظاهر شد و هر ۲ فیلم در بخش رقابتی جشنواره کن برای دریافت نخل طلا نمایش داده شدند. «شرک سوم» و «شرک برای همیشه بعد» با تحسین کمتری نسبت به ۲ فیلم اول مواجه شدند، اما فروش جهانی ۸۱۳ و ۷۵۲ میلیون دلاری را کسب کردند. پس از آن هم ۲ اسپین آف «گربه چکمه پوش» به ترتیب ۵۵۵ و ۴۸۴ میلیون دلار فروش کردند و جدیدترین آنها یعنی «گربه چکمه پوش: آخرین آرزو» در دسامبر ۲۰۲۲ در سینماها اکران و نامزد اسکار بهترین انیمیشن بلند شد.

موفقیت این فیلم موجب شد تا استودیو دوباره به صورت جدی به ساخت فیلم پنجم فکر کند.

منبع: مهر