مهسا طهماسبی بازیگر تلویزیون با اشاره به تجربه مادری‌اش از پیشنهاداتی که این روزها به دلیل مادر شدن رد می کند، گفت.

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ مهسا طهماسبی بازیگر سینما و تلویزیون در حاشیه حضور در ویژه‌برنامه «یورو ۲۰۲۴» که از شبکه نمایش خانگی پخش می شود درباره دنبال کردن این مسابقات گفت: با توجه به مشغله‌هایی که برای فرزند یک ونیم ساله ام دارم، غالبا بازی‌ها را به‌صورت خلاصه دنبال کردم و بیشتر وقتم را صرف وظایف مادری کردم. در حال حاضر اساسا فعالیت دیگری هم ندارم و بیشتر وقتم را صرف فرزندم می‌کنم.

چهار پیشنهاد را به خاطر فرزندم رد کردم

وی افزود: در یک ماه اخیر حدود چهار پیشنهاد کاری داشتم که به دلیل شرایطم رد کردم چون دوست داشتم تمرکز بیشتری روی فرزندم داشته باشم. عالم مادری واقعا عالم عجیبی است. شخصا عاشق تجربه این شرایط بودم و همیشه دوست داشتم اختلاف سنی اندکی هم با بچه‌ام داشته باشم. بعد از به دنیا آمدن فرزندم، می‌توانم بگویم تمام دنیای من عوض شد.

طهماسبی ادامه داد: مهمترین تجربه‌اش هم برایم این است که گویی خودم مجدد دارم در کنار دخترم بزرگ می‌شوم. من پیش از این، اصلا صبور نبودم اما در این مدت به‌شدت صبور شده‌ام. خیلی چیزها را در همین مدت یاد گرفته‌ام، حتی غذا خوردن و تفریحاتم هم گویی سالم‌تر شده است. دنیای مادری برایم سرشار از تغییرات مثبت بوده و واقعیت این است که دارم از تجربه آن لذت می‌برم.

این بازیگر که حضور در تلویزیون و سریال‌های خانگی را تجربه کرده است، درباره تفاوت این ۲ حوزه گفت:‌ شاید زمانی می‌گفتند مخاطبان فرهیخته، تلویزیون تماشا نمی‌کنند اما امروز گویی تلویزیون نمی‌تواند سطح حداقلی از انتظار عموم مخاطبانش را برآورده کند. در این شرایط قطعا ورود پلتفرم‌ها به میدان اتفاق بسیار خوبی بود.

سریال‌های خانگی به دیده شدن ما کمک کرد

وی افزود: سریال‌های خانگی به دیده شدن بازیگرانی مثل من هم کمک کرد. ما بازیگرانی هستیم که کم‌کارتر بوده‌ایم و اصطلاحا سوپراستار یا سلبریتی هم نیستیم. از طرف دیگر پلتفرم‌ها فضای بازتری را هم برای فعالیت دارد. به نظر می‌رسد جهان داستانی سریال‌های خانگی، واقعی‌تر از سریال‌های تلویزیونی شده است. بعد از حضور در پلتفرم‌ها واقعا با پیشنهادات بیشتری برای کار مواجه شدم. فعال شدن این پلتفرم‌ها باعث شد دایره محدود بازیگرانی که به نظر می‌رسید در مقطعی در همه سریال‌ها حضور دارند هم گسترده‌تر شود و چهره‌های جدید وارد این عرصه شدند. کمااینکه همین امروز شاهد درخشش بازیگران خوب و درجه یک در سریال‌های خانگی هستیم.

طهماسبی درباره اینکه خودش را سلبریتی نمی‌داند، توضیح داد: سلبریتی بودن هم جنبه مثبت دارد و هم جنبه منفی. جنبه مثبتش طبیعتا می‌تواند پیشنهاد بیشتر برای کاری باشد که آن را دوست دارید و می‌توانید آن را در کنار چهره‌های خاص‌تر تجربه کنید. اما بدی آن این است که زندگی شخصی‌ات را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. از آنجایی که به تازگی تشکیل خانواده داده‌ام، فکر می‌کنم لااقل برای من در این برهه زمانی خیلی بهتر است که به آن صورت سوپراستار و سلبریتی نبوده و نیستم.

وی افزود: بالاخره سلبریتی بودن، تمرکز و زمان آدم را از خانواده‌اش منحرف می‌کند. اگر قرار باشد کاری را به‌درستی انجام دهید باید صددرصد حواس‌ شما پیش آن باشد. اگر قرار باشد من در شرایطی قرار بگیریم که هر شب بخواهم از فرزندم دور باشم، قطعا برایم جالب نیست. در عین اینکه مانند هر بازیگر دیگری، عاشق دیده شدن و توجه هم هستم. واقعا موضعم این نیست که مدعی شوم سلبریتی شدن را دوست ندارم، اما فکر می‌کنم لااقل زمانش برای من، امروز نبوده است، امیدوارم در آینده آن را تجربه کنم.

ورود به بازیگری با معرفی فرهاد آئیش

مهسا طهماسبی درباره نسبت خانوادگی خود با مائده طهماسبی و تأثیر آن بر ورودش به عرصه بازیگری تأکید کرد: قطعا این نسبت تأثیر داشته و اصلا نمی‌توانم آن را تکذیب کنم. خانواده‌ام کمک‌حال من بودند. اولین کار موفقی که در آن دیده شدم، سریال «دیوار به دیوار» بود که با معرفی فرهاد آئیش وارد آن پروژه شدم، در ادامه مسیر، خانواده‌ام تنها مشوق من بودند و همواره عمو فرهاد و عمه مائده، انرژی خوبی به من داده‌اند.

وی درباره میزان رضایت از پیشرفت خود هم گفت: زمانی که سریال «دیوار به دیوار» پخش شد، انتظار داشتم خیلی اتفاقات بهتری برایم رخ بدهد اما مدت زمان طولانی بعد از آن بیکار بودم. بعد از پخش فیلم سینمایی «قانون مورفی» هم تا مدت‌ها بیکار بودم. اما امروز فکر می‌کنم شاید همه این پله‌ها را باید همین اندازه آهسته طی می‌کردم تا هم از نظر شخصیتی و هم از منظر ذهنی برای موقعیتی که در آن قرار گرفته‌ام، آمادگی کامل داشته باشم.

این بازیگر گفت: شاید اگر این اتفاقات تندتر و سریع‌تر برای من اتفاق می‌افتد، من جنبه آن را نداشتم و شاید اگر سرعت پیشرفتم کندتر بود، دلسرد می‌شدم و انگیزه‌ام را از دست می‌دادم. به همین دلیل معتقدم با سرعت درستی حرکت کرده‌ام.

طهماسبی درباره حضور پرتکرار برخی چهره‌ها در رئالیتی‌شوها هم عنوان کرد: این انتقاد می‌تواند وارد باشد اما مانند همین گروهی که امروز در برنامه‌های رئالیتی‌شو حضور دارند، گروه دیگری هم مدام در سریال‌ها دیده می‌شوند. بازیگرانی که در «زودیاک» یا «پدرخوانده» و یا برنامه‌های مشابه حضور دارند، بازیگرانی هستند که آنقدرها حضور پررنگی در سریال‌های خانگی ندارند و شاید از این نظر یک توازنی به‌وجود آمده باشد. شخصا اما ترجیح می‌دهم این ۲ گروه با هم ادغام شوند و همان بچه‌های حاضر در رئالیتی‌شوها، در سریال‌ها هم حضور داشته باشند و بالعکس.

منبع: مهر