در آخرین تغییرات درگاه ملی مجوزها، مراحل تأیید محل کسب‌وکار تسهیل شده و هزینه این فرایند نیز که قبلاً با استعلام نشانی پستی دریافت می‌شد، حذف شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، درگاه ملی مجوزها در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از امروز (چهارشنبه) ۲۰ تیرماه، دو سرویس استعلام «تأییدیه پلیس نظارت بر اماکن عمومی» و «بررسی نشانی اقامتگاه قانونی اشخاص حقیقی» در فرایند صدور مجوزها در درگاه ملی مجوزهای کشور عملیاتی شد.

در حال حاضر سرویس «تأییدیه پلیس نظارت بر اماکن عمومی» فعلاً برای مجوزهای صنفی و سرویس «بررسی نشانی اقامتگاه قانونی اشخاص حقیقی» صرفاً برای مجوزهای مشاغل خانگی فعال شده‌اند.

با توجه به‌جایگزین شدن استعلام «بررسی نشانی اقامتگاه قانونی» به‌جای استعلام «احراز نشانی پست»، و همچنین «دریافت تأیید نشانی پلیس اماکن برای مجوزهای تأیید محور» از امروز متقاضیان دریافت «مجوزهای مشاغل خانگی» و «مجوزهای تأیید محور صنفی» نیازی به پرداخت هزینه برای دریافت تأییدیه احراز نشانی از پست ندارند.

طبق اعلام درگاه ملی مجوزها، استعلام «تأییدیه پلیس اماکن» نیز متعاقباً برای سایر مجوزهای دستگاهی در روزهای آتی فعال خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین