مایکروسافت از کارمندان خود در چین خواسته به‌دلایل امنیتی گوشی‌های هوشمند کاری خود را عوض کنند!

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از بلومبرگ گزارش می‌دهد که یادداشتی داخلی را دیده است که برای تیم‌های شاغل در مایکروسافت بوده و در آن از آنان خواسته شده تا تلفن‌های هوشمند اندرویدی را کنار بگذارند و فقط از آیفون‌های اپل استفاده کنند.

براساس این گزارش، این حرکت بخشی از تأکید بیشتر مایکروسافت بر امنیت است که در ماه مه، اولویت اصلی در کل شرکت اعلام شد. طبق گزارش، یادداشت داخلی مایکروسافت اعلام کرده است که همه کارمندان در سرزمین اصلی چین باید تا تاریخ مشخصی در سپتامبر گوشی‌های هوشمند کاری مبتنی‌بر اندروید خود را تحویل دهند و به‌جای آن یک آیفون ۱۵ دریافت کنند. بعد از تاریخ مشخص‌شده، کارمندان مایکروسافت در چین فقط با آیفون می‌توانند به دستگاه‌های و حساب‌های کاری خود وارد شوند و از آن‌ها استفاده کنند.

مایکروسافت از کارمندان خود در چین خواسته به‌دلایل امنیتی گوشی‌های هوشمند کاری خود را عوض کنند.

به نقل از تک‌ناک، گزارش بلومبرگ ادعا می‌کند که مایکروسافت بخشی از این اقدام را به‌دلیل دردسترس‌نبودن رسمی فروشگاه برنامه Google Play در سرزمین اصلی چین انجام می‌دهد. چون بدون دسترسی به Google Playدر آن کشور، دستگاه‌های اندرویدی نمی‌توانند برنامه‌های تأییدکننده مایکروسافت که مبتنی‌بر اندرویدند و سایر برنامه‌های امنیتی و هویتی که کارکنان نیاز دارند، منتشر و به‌روزرسانی کنند.

این تغییر امنیتی برای اعضای تیم چینی مایکروسافت، یک سال پس از نفوذ گسترده در سیستم‌های این شرکت اتفاق می‌افتد. مایکروسافت درباره‌ی یکی از موارد نفوذ که در تابستان ۲۰۲۳ رخ داد، می‌گوید که یک گروه مستقر در چین به حساب‌های ایمیل Outlook در ایالات متحده و اروپا دسترسی پیدا کرده بود.

پس از آن حادثه و در نوامبر ۲۰۲۳، مایکروسافت برنامه جدید امنیتی برای آینده را معرفی کرد که برای تقویت کلی تلاش‌هایش برای امنیت سایبری طراحی شده بود. باوجوداین، در اوائل ژانویه ۲۰۲۴، این شرکت فاش کرد که یک گروه هکری مستقر در روسیه موفق شدند به حساب‌های ایمیل برخی از مدیران ارشد مایکروسافت دسترسی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:

از آن زمان، این شرکت اعلام کرده است که امنیت نه‌ فقط اصلی‌ترین دغدغه‌اش برای آینده‌ی نزدیک خواهد بود، بلکه ممکن است حقوق و پاداش کارمندان تحت تاثیر مشارکتشان در برقرای امنیت سایبری قرار گیرد.