تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸

بعد از کریس رونالدو، حالا لیونل مسی هم به رکورد گل‌های ملی علی دایی رسید.

به گزارش همشهری‌آنلاین، اتفاقی که کاملا قابل انتظار بود، سرانجام رخ داد و لیونل مسی هم به رکورد گل‌های ملی علی دایی رسید. لئو هم مثل رقیب این سالیانش یعنی کریستیانو رونالدو تورنمنت ملی بدی را در سطح قاره پشت سر می‌گذاشت، البته از ستاره پرتغالی خوش‌اقبال‌تر بود و به کمک دوستانش تا فینال بازی‌ها پیش رفت. مسی که یک پنالتی هم مقابل اکوادور خراب کرده بود، در بازی نیمه‌نهایی کوپا آمریکا در بازی با کانادا هم نمایش خوبی نداشت اما در نهایت با یک گل نسبتا تصادفی شمار گل‌هایش در رده ملی را به عدد۱۰۹رساند. به این ترتیب او به بازی نهایی جام ملت‌های آمریکای جنوبی رسید؛ هفتمین فینال ملی‌اش که یک رکورد به شمار می‌آید و ممکن است در آن موفق شود تعداد گل‌های ملی‌اش را هم افزایش بدهد.

به این ترتیب حالا رکورد بیشترین گل‌های زده ملی که برای سالیان طولانی در اختیار علی دایی بود، توسط ۲تن از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان از او گرفته می‌شود. ابتدا کریستیانو رونالدو از این حد نصاب گذشت و حتی شمار گل‌هایش را تا عدد۱۳۰هم جلو برد اما در کمال ناباوری در یورو۲۰۲۴موفق به گلزنی نشد. بعد هم نوبت لیونل مسی رسید که کنار علی دایی قرار بگیرد و احتمالا از او عبور کند. شاید اگر از خود دایی پرسیده می‌شد دوست دارد این رکورد همچنان به نامش بماند یا مسی و رونالدو آن را بشکنند، شهریار فوتبال ایران به گزینه دوم رأی می‌داد، چرا که چنین اتفاقی موجب بیشتر دیده شدن رکورد دایی شد.

مشخص نیست که رونالدو و مسی تا چه زمانی قصد دارند به بازی‌های ملی خود ادامه بدهند اما جدول را که نگاه می‌کنیم فعلا خطر دیگری دایی را تهدید نمی‌کند. سونیل چتری هندی که با ۹۳گل در رده چهارم قرار دارد ‌ماه گذشته از مسابقات ملی خداحافظی کرد. روملو لوکاکو ۳۱ساله با ۸۳گل ملی و روبرت لواندوفسکی ۳۵ساله با ۸۲گل ملی نزدیک‌ترین بازیکنان فعال فعلی به رکورد دایی هستند و البته با رصد شرایط آنها، بعید به‌نظر می‌رسد که توانایی عبور از ۱۰۰گل ملی را داشته باشند.

منبع: روزنامه همشهری