فرمانده انتظامی البرز از دستگیری ۲ اخلالگر در نظام اقتصادی با یک هزار و۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری در این استان  ‏خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، سردار حمید هداوند فرمانده انتظامی البرز اظهار داشت: در پی وصول یک فقره پرونده اقتصادی از دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه یک شهرستان کرج با موضوع اخلال در نظام ارزی در خصوص شکایت مدیریت یکی از بانک‌های استان علیه یک شرکت، رسیدگی به موضوع به صورت تخصصی در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های مقدماتی مشخص شد شرکت مذکور بابت خریدهایی که داشته و سررسیدهایی که موعد آن فرارسیده بود، تاکنون اقدام به رفع تعهد ارزی نکرده و با این کار در نظام ارزی اخلال وارد کرده است.

هداوند بیان کرد: ماموران پس از استعلام و به دست آوردن مستندات و دلایل و مدارک مربوط به پرداخت حواله سررسیدها، دستور قضایی را اخذ و ٢ نفر را در این خصوص دستگیر کردند.

وی گفت: با پیگیری‌های ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان، متهمان بلافاصله نسبت به ارائه مستندات رفع تهعدات به واحد ارزی بانک مربوطه اقدام و پرونده برای تعیین تکلیف و اتخاذ تصمیم لازم قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه یک شهرستان کرج ارسال شد.

تعهد ارزی این اخلاگران ۱۰۲۰ میلیارد ریال بوده است.

منبع: تسنیم