مدیرعامل توانیر گفت: خاموشی برنامه ریزی شده نخواهیم داشت و در صورت همکاری مردم، امسال تابستان را نیز بدون خاموشی پشت سر خواهیم گذاشت.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مصطفی رجبی مشهدی ، با اشاره به میزان ناترازی برق در کشور، اظهار کرد: به طور متوسط میزان ناترازی برق ۱۰ هزار مگاوات تخمین زده می شود که به معنای عدم توازن تولید و مصرف است که با جابه جایی ساعت اوج مرف در بخش های مختلف از جمله صنعت، کشاوری و اداری جبران می شود.

امسال خاموشی برنامه ریزی شده نخواهیم داشت

وی در پاسخ به این سوال که آیا امسال خاموشی برنامه ریزی شده خواهیم داشت؟ گفت: اگر منظور خاموشی برنامه ریزی شده ناشی از کمبود تولید است، باید گفت به گونه ای برنامه ریزی شده که شاهد خاموشی نباشیم هرچند این موضوع به عملکرد و همکاری مردم وابسته است.

مدیرعامل توانیر افزود: در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ شاهد همکاری بسیار خوب مردم در کاهش مصرف در بخش های مختلف بودیم و شرایط برق پایدار بود؛ به گونه ای که برق بخش های مختلف به صورت مطمئن برابر با برنامه ریزی های تنظیم شده تامین شد.

وقوع حادثه برای تجهیزات به دلیل گرمای هوا

رجبی مشهدی در خصوص خاموشی های پراکنده درتهران نیز گفت: در تابستان به دلیل افزایش مصرف و به دلیل اینکه تجهیزات در معرض نور آفتاب و گرما قرار می گیرند احتمال خرابی آن ها بیشتر است به همین دلیل امکان وقوع حادثه و خاموشی وجود دارد که همکارن ما به سرعت این مساله را برطرف می کنند.

خبری از جداول خاموشی نیست

وی در پاسخ به این سوال که احتمال انتشار جداول خاموشی برای امسال وجود دارد؟ گفت: برنامه ای برای تنظیم جداول خاموشی نداریم و با همکاری مردم به صورت پایدار برق تامین می شود و مشکلی نخواهد بود، هرچند که رشد مصرف در این روزها بسیار بالا است و باید مردم در مدیریت مصرف به صورت جدی مشارکت داشته باشند.

لزوم همکاری بیشتر صنایع با صنعت برق

مدیرعامل توانیر درخصوص تامین برق صنایع، اظهار کرد: صنایع به سه گروه تقسیم شدند، مشترکان صنعتی کوچک هیچ محدویتی در تامین برق ندارند، برای واحدهایی که در شهرک ها هستند برنامه ریزی شده که یک روز مشارکت کنند و برای سایر مصارف برگتر برنامه ریزی با همکاری وزارت صمت تدوین شده که آن را اجرایی می‌کنیم، این روزها به دلیل افزایش مصرف لازم است که صنایع همکاری بیشتری داشته باشند و برنامه های ابلاغی را اجرایی کنند.

رجبی مشهدی در خصوص استان هایی که در روز پنجشنه تعطیل شدند، گفت: سه یا چهار استان مرکزی، ایلام، کرمان جز استان هایی هستند که روز پنجشنبه تعطیل شدند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها