نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره ۲۳ تیرماه روز گفت وگو و تعامل سازنده با دنیا بیان کرد: این موضوع در باب برجام و مذاکرات هسته ای دولت یازدهم در پیش گرفته شد که امضای برجام خسارت محض بود؛ ایران با حسن نیت در طرح تعامل سازنده با دنیا وارد شد اما آمریکا از برجام خارج و همه چیز را زیر پا گذاشت.

به گزارش همشهری آنلاین، آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود:سه انتخابات در فاصله زمانی پنج ماه در امنیت کامل و مشارکت مردم و رقابت بی نظیر کاندیداها در کشور و استان البرز برگزار شد.

وی اظهار کرد: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پس از حادثه شهادت آیت الله رئیسی در داخل و خارج کشور با سرعت، دقت و امنیت انجام شد و این انتخابات با انتخاباتی که در سراسر دنیا با حوادث مختلف همراه است، بسیار متفاوت بود.

آیت الله حسینی همدانی گفت : آنچه در انتخابات کشورمان اهمیت داشت بصیرت مردم است که به دشمنانی که شبانه روز سمپاشی و تحریم انتخابات می کردندبا مشارکت ۴۹.۸ درصد خود رییس جمهور را انتخاب کردند و نشان دادند پای آرمانهای انقلاب اسلامی و رهبری معظم انقلاب هستند.

امام جمعه کرج یادآور شد: دشمنان در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از طریق رسانه های خود و معاندان به تبلیغات گسترده ای علیه نظام اسلامی پرداختند تا مانع حضور مردم در پای صندوق های اخذ رای شوند.

آیت الله حسینی همدانی افزود: در این حماسه ایرانیان خارج از کشور هم سهیم هستند چرا که مظلومانه اما مقتدر توهین ها را تحمل کردند و برای سربلندی کشورمان حماسه خلق کردند؛ پیروز نهایی این عرصه مردم و نظام اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت : پس از حکم تنفیذ رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور به طور رسمی یکی از ارکان حاکمیت خواهد بود و همگان برای تقویت و پیشبرد اهداف نظام اسلامی باید به رییس حمهور کمک کنند؛ تضعیف و تخریب جایگاه وشان ریاست جمهوری ممنوع و خلاف است و جایز نیست؛ البته مطالبه گری و نصیحت اگر به قصد تخریب نباشد و منصفانه باشد اشکالی ندارد.

وی ادامه داد: از رییس جمهور منتخب این انتظار است که با توجه به اعتمادی که به ایشان شده خارج از هر مرزبندی سیاسی ، همدلی در بین همه جریانات تقویت کنند و از همه ظرفیت ها برای آبادانی ایران استفاده نمایند، همانطورکه در تبلیغاتشان گفتند که ذوب در ولایت هستند منویات و نظرات دلسوزانه رهبری در همه عرصه ها به خصوص در انتخاب همکاران خود درنظر داشته باشند .

پیام حقانیت عاشورا

آیت الله حسینی همدانی با تسلیت فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی گفت : عاشورا برای تمام بشریت درس عبرت و پیام توجه به حقانیت است؛ این روزها زمان درس گرفتن و عمل کردن به پیام های عاشورای حسینی است؛ کربلا و عاشورا برای همه و در تمام زمینه ها درس عبرت و پیام دارد.

وی ادامه داد: یک پیام روشن عاشورا این است که بدون شناخت راه حقانیت و اطمینان از آن در هیچ راهی قدم نگذاریم؛ کربلا و عاشورا انسان و جامعه را در برابرحوادث مختلف قدرتمند می کند، حماسه کربلا انسان را به سرمایه معنوی می رساند تا در مقابل امتحانات بزرگ سربلند خارج شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: جهان استکباری امروز با امکانات کذایی برای نابودی اسلام نقشه طراحی و عملی می کند؛ مهمترین نیرویی که می تواند جبهه حق را بر دشمنان پیروز کند حرارتی است که عاشورا در قلوب اهل ایمان دارد و سرد نمی شود.

آیت الله حسینی همدانی گفت: عاشورا می تواند در مقابل مستکبران قیام بدهد؛ سرمایه ای است که قدر آن را کمتر می دانیم اما دشمنان واقف هستند و سعی در تضعیف این نهضت را دارند.

وی بیان کرد: دشمنان با ترویج شبهه و عزاداری های کاذب، خرافه و تحریف می خواهند این نهضت بزرگ را تضعیف کنند؛ امروز ما در مسیر تمدن سازی برای ظهور امام عصر (عج ) قدم بر می داریم؛ حرکت عاشورا به یوم ظهور متصل است.

آیت الله حسینی همدانی گفت : زیارت عاشورا از مهمترین درس هایی است که ما را در مقابل دشمنان قدرتمند می کند و خواندن این زیارتنامه توصیه ائمه اطهار (ع) است ؛سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه افرادی است که در عصر معاصر با تاسی از نهضت حسینی در مقابل تمام دنیای استکباری ایستاد.

وی تاکید کرد: امروز مساجد، تکایا، هیات ها و متصدیان این مراکز مسولیت های خطیری دارند و باید مخاطبان خود را در مسیر خونین امام حسین (ع) برای قیام در راه خدا تربیت کنند؛ متولیان مساجد و مراکز دینی باید در این بخش به مسایل سیاسی و اجتماعی محله های اطراف بی تفاوت نباشند.

امام جمعه کرج گفت : مجاهدان راه خدا دارای مقام و درجات عالی پیش خداوند هستند و باید برای حرکت در مسیر حضرت سیدالشهدا (ع) بکوشیم .

ایران اسلامی در مقابل زورگویان کوتاه نمی آید

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره ۲۳ تیرماه روز گفت وگو و تعامل سازنده با دنیا بیان کرد: این موضوع در باب برجام و مذاکرات هسته ای دولت یازدهم در پیش گرفته شد که امضای برجام خسارت محض بود؛ ایران با حسن نیت در طرح تعامل سازنده با دنیا وارد شد اما آمریکا از برجام خارج و همه چیز را زیر پا گذاشت ؛ پیش از آن نیز نامگذاری دیگری مانند گفت وگوی تمدن ها رواج یافت که رییس جمهور وقت آمریکا با خوی استکباری که داشت بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر تهدید نظامی کرد.

وی گفت : ایران اسلامی نشان داد حاضر به گفت وگوی دیپلماسی است اما حاضر به کرنش در مقابل ستمگران نیست ولو دشمن دائم ایران را کشوری فاقد گفت وگو تلقی کند؛ ایران هرگز به کشوری تعدی نکرده اما آنجا که باید بازدارندگی داشته باشدکوتاه نمی آِید و عمل می کند؛ آمریکا دشمن ما است و تا خوی دشمنی دارد شعار ما مرگ بر آمریکا است.

آیت الله حسینی همدانی افزود: مستکبران عالم فکر نکنند این روز ها درگیر انتخابات هستیم و جنایات صهیونیست ها را فراموش کرده ایم ، هنوز لعن خود را جمعه ها بر اسرائیل می فرستیم ؛ باید درس عبرت ها را فراموش نکنیم ؛ مذاکرات سال های ۸۲ تا ۸۴ با اروپا نباید یادمان برود؛ ایران با حسن نیت با سه کشور اروپایی وارد مذاکرات شد و آنها اذعان کردند که باید کل هسته ای ایران از بین برود و گفتند آمریکا اجازه نمی دهد .

وی ادامه داد: اروپایی ها منظورشان از تعامل این است که زور ما را بپذیرید؛ باید توجه داشت اهل تعامل و گفت وگو بودن با دیپلماسی هوشمند منافات ندارد؛ ما باید برای امنیت کشورمان سیستم دفاعی داشته باشیم و در کنارآن دیپلماسی را پیش ببریم ؛ کسانی که دم از گفت وگو می زنند و متجاوز ترین و جنگ طلب ترین کشورهای دنیا هستند اگر سلاح خود را کنار گذاشتند ما اهل دیپلماسی هستیم ؛ ما توان دفاعی خود برای منافع کشور تقویت می کنیم ؛ نظام اسلامی به رغم تصور عده ای تعامل با آمریکا و چند کشور موثر نمی داند چرا که منطق مستکبران زیاده خواهی است .

وی گفت: آنچه که در این مقطع زمانی مهم است این است که نباید تجربیات گذشته در تعامل با کشورهای دنیا را فراموش کنیم اما گفت و گو با مستکبران تا خوی درندگی دارند سازنده نیست .

پرهیز از زیر سووال بردن وظایف شورای نگهبان

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به تاسیس شورای نگهبان با حکم امام خمینی (ره) در تیرماه سال ۱۳۵۹ اظهار کرد: شورای نگهبان دارای جایگاه راهبردی و حافظ قانون اساسی است؛ این شورا پس از پیروزی انقلاب اسلامی به اهتمام امام (ره) در قانون اساسی قرار گرفت و دشمنان ناجوانمردانه به این رکن حمله کردند و می دانند تا امروز این جایگاه با طهارت و صلابت انجام وظیفه کرده است.

وی ادامه داد: این نهاد بر اساس قانون موظف است از ورود ناخالصی ها جلوگیری کند ؛ هر چند ممکن است مشکلاتی رخ دهد اما نباید وظیفه قانونی آن را زیر سووال برد.

منبع: ایرنا