تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۷

عشق به حسین(ع) چه معجزه‌ها که نمی‌کند. دل‌ها رئوف می‌شود و این روزها، حال دل آدم‌ها به احسن الحال نزدیک می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، پیام محرم جز اینکه درس بزرگ بندگی است، درس بخشش و گذشت می‌دهد به عاشقان حسین(ع) و به همین بهانه است که امسال هم همزمان با آغازماه دلدادگی به اباعبدالله(ع)، پویش به عشق حسین(ع) می‌بخشم توسط ستاد ملی صبر آغاز شده و از ابتدای محرم تا اربعین حسینی ادامه دارد. کسب رضایت در پرونده‌های قصاص رویکرد این پویش است.

همین دیروز خبر رسید که نخستین خانواده در شهر سمنان با پیوستن به پویش به عشق حسین(ع) می‌بخشم از قصاص گذشتند و رضایت قطعی خود را مبنی بر عدم‌اجرای حکم اعلام کردند. به‌گفته مدیرکل توسعه صلح و سازش مرکز حل اختلاف قوه قضاییه «به عشق حضرت زهرا(س)»، «به احترام امام رضا(ع)»، «به حرمت حضرت علی(ع)» و «به عشق امام حسین(ع)» پویش‌هایی است که هر سال برگزار می‌شود و بسیاری از محکومان به قصاص با گذشت اولیای دم از چوبه‌دار رها می‌شوند.

به‌طور مثال در سال گذشته ۷۹۰ محکوم به قصاص با همین پویش‌ها و تلاش صلح یاران و به واسطه عشق و ارادت مردم ایران به اهل‌بیت بخشیده شدند تا دوباره فرصت خوب زیستن را تجربه کنند. البته این مسئول این را هم گفته که ستاد صبر و صلح یاران به پرونده‌هایی که معمولا احساسات مردم را جریحه‌دار کرده و از نظر اجتماعی، آسیب زیادی وارد کرده، ورود نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: