فقط کافی است نامش به میان بیاید آن‌وقت است که گره‌های کور و زمخت زندگی مثل موم توی دستانت باز می‌شوند، حتی گره چندین و چندساله زندانیانی که سال‌ها زندگی زیر سایه حبس را تجربه کرده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین، زندانیانی که تمام امیدشان به محرم است که از بلندگو نامشان را میان لیست آزادی‌ها صدا بزنند و بگویند به حرمت نام اباعبدالله علیه‌السلام آزادی، تا از آن چاردیواری بیرون بیایند و حر حسین علیه‌السلام بشوند.

محرم امسال هم از همان روزهای اول بندهای زیادی از زندان‌ها را خالی کرد. هیأت عزاداران حسینی یزد در راستای پویش «هر هیأت، آزادی یک زندانی»، ۱۰۰ میلیون تومان را برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اهدا کردند و باعث رهایی ۳ نفر شدند.

یکی از خیرین استان تهران نیز با شرط عدم‌اعلام نامش و با توسل به نام سیدالشهدا(ع) بدهی سیزده نفر زندانی مرد و دو نفر زندانی زن بدهکار را پرداخت کرد. در آغازین روزهای‌ماه عزای سیدو سالار شهیدان، سه زندانی محکوم مالی مراغه با کمک خیران آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده‌هایشان برگشتند. خانواده‌ای در همدان نیز به‌دلیل عشق و ارادت‌شان به امام حسین علیه‌السلام یک زندانی ۴۵ ساله را که به واسطه بدهی ۱۸ میلیون تومانی به تازگی زندانی شده بود، آزاد کردند.

بیشتر بخوانید: