کر استارمر، نخست وزیر تازه منتخب حزب کارگر بریتانیا امروز جمعه گفت که انگلیس در مورد به رسمیت شناختن کشور فلسطین مستقل از ایالات متحده یا رژیم صهیونیستی تصمیم خواهد گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین، استارمر پس از نشست سران ناتو در واشنگتن به خبرنگاران گفت: «تا آنجا که به سیاست ما مربوط می‌شود، من سیاست خود را تعیین می‌کنم، نه اینکه از شخص دیگری پیروی کنم.»

به گزارش اسپوتنیک، استارمر تاکید کرد، اکنون که حزب کارگر روی کار آمده است، وظیفه آنهاست که در حل و فصل مناقشه فلسطین نقش داشته باشند: «باید آتش‌بس وجود داشته باشد. این باید به گروگان‌ها اجازه دهد تا آزاد شوند... برای ورود کمک‌های بشردوستانه این بسیار ضروری است... برای روند سیاسی به سمت راه کار دو دولتی باید گام برداشت. راه حل، یک کشور فلسطینی قابل دوام در کنار اسرائیل دارای امنیت است.»

ایرلند، نروژ و اسپانیا در ماه مه رسما کشور فلسطین را به رسمیت شناختند و پس از آن اسلوونی در ژوئن این کار را کرد. آنها به ۹ کشور اتحادیه اروپا پیوستند - بلغارستان، قبرس، جمهوری چک، مجارستان، مالت، لهستان، رومانی و اسلواکی - که این کار را در سال ۱۹۸۸ و قبل از پیوستن به اتحادیه اروپا انجام دادند. سوئد هم در سال ۲۰۱۴ از این روند پیروی کرد.

منبع: ایسنا