مقام ارشد شورای امنیت ملی آمریکا با بیان اینکه چرخ سانتریفیوژها در ایران در چرخش است، گفت آمریکا سعی دارد از مسیر دیپلماتیک «جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را بگیرد.»

به گزارش همشهری آنلاین، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی آمریکا گفت ایالات متحده مایل است که در مسئله هسته‌ای ایران، راهکار مذاکره را برای حل‌وفصل مناقشات در پیش گیرد.

کربی در حاشیه اجلاس سران ناتو در واشنگتن گفت: «می‌دانیم که چرخ سانتریفیوژها در ایران می‌چرخد. رئیس‌جمهور جو بایدن به وضوح گفته است که اجازه نمی‌دهیم ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. واضح است که ترجیح می‌دهیم از راه دیپلماسی به این هدف دست یابیم.»

کربی این اظهارات را در حالی مطرح کرد که به اذعان رسانه متبوع خبرنگار حاضر در مصاحبه، ایران بارها اعلام کرده است به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست و آن را مغایر با سیاست‌های کلی خود می‌داند.

این مقام آمریکایی ضمن طرح این ادعا که ایالات متحده مایل به مذاکره است، با بیان اینکه در حال حاضر چنین راه دیپلماتیکی وجود ندارد، گفت: «در آینده نزدیک، مسیری برای رسیدن به مذاکره درباره توافق هسته‌ای نمی‌بینم.»

کربی همچنین مدعی شد واشنگتن انتظار ندارد با روی کار آمدن «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران، تغییری در رفتار تهران در زمینه هسته‌ای و تمایل به مذاکره اتفاق بیافتد.

منبع: ایسنا