اگر رئیس‌جمهور منتخب به‌عنوان یک شخص دیندار و شیعه هم نخواهد در این ایام مهم و خاص بروز و ظهوری داشته باشد، به‌مثابه یک سیاستمدار لازم است با لایه‌ها و بافت‌های مختلف و گوناگون قدرت اجتماعی ایران ارتباط و تعامل برقرار کند.

به گزارش همشهری آنلاین، محمدصادق کوشکی؛ استاد دانشگاه در روزنامه همشهری نوشت، اگر بخواهیم دیدارهای اخیر رئیس‌جمهور منتخب، دکتر پزشکیان با برخی چهره‌های کشور نظیر خانواده شهید رئیسی، آیت‌الله انصاریان و حضور در برخی هیئت‌های بزرگ تهران را از منظر سیاست داخلی بررسی کنیم، این دیدارها یک اقدام ضروری به شمار می‌آیند؛ چراکه اساسا

در کشور و جامعه‌ای مثل ایران نمی‌توان به عرصه حکمرانی وارد شد و اعتنایی به مسائل دینی و مذهبی نداشت.
به‌این‌ترتیب که حتی اگر رئیس‌جمهور منتخب به‌عنوان یک شخص دیندار و شیعه هم نخواهد در این ایام مهم و خاص بروز و ظهوری داشته باشد، به‌مثابه یک سیاستمدار لازم است با لایه‌ها و بافت‌های مختلف و گوناگون قدرت اجتماعی ایران ارتباط و تعامل برقرار کند؛ لذا کنشی که رئیس‌جمهور منتخب در این چندروزه داشته، فارغ از بُعد مذهبی و دینی ماجرا که در جای خود مهم است، رفتاری منطقی و طبیعی به‌حساب می‌آید و در چارچوب تحلیل سیاسی، اقدامی ضروری است.

از آن سو شاهد خشم، عصبانیت و اعتراض ضدانقلاب در قبال رفتارهای این‌چنینی رئیس‌جمهور منتخب هستیم. درباره چرایی این موضوع باید گفت این طیف با هر رفتاری که نسبت و ارتباطی با دیانت داشته باشد مشکل دارد و مخالف آن است. در ۳سال گذشته ضدانقلاب تمام هم و غم خود را مصروف این امر کرد که جای حلال و حرام و احکام شرعی را عوض کند. به‌طور مثال، آنها تلاش کردند بی‌حجابی را به‌عنوان امری رایج و مرسوم درآورند و از آن سو حیا و عفت را به موضوعی کمیاب بدل سازند.

این جماعت با هر اقدامی که رنگ‌وبوی دینی داشته باشد مخالفند و آن را محکوم می‌کنند؛ حتی ضدانقلاب خارج‌نشین در قبال برپایی برخی مناسک و برنامه‌های دینی و مذهبی واکنش نشان می‌دهد و آن را هم برنمی‌تابد. آنها این مخالفت را در رسانه‌های خود بازتاب می‌دهند و حتی مسائل و برنامه‌های دینی را هم به سخره می‌گیرند.

این در حالی است که چه در بین ضدانقلاب و براندازان فراری و چه ضدانقلاب‌های وطنی، مخالفت با انقلاب اسلامی و مظاهر آن متأثر از مخالفت آنها با خود دین، مذهب و تمام نمادهای دینی است و مخالفت‌شان با انقلاب در اصل به ذات دین‌ستیزانه آنها بازمی‌گردد.

منبع: روزنامه همشهری