انتشار قسمت دوم از تصاویر مواضع حساس صهیونیست‌ها که توسط پهپاد هدهد حزب‌الله جمع‌آوری شده، حامل چند پیام هشدارآمیز برای اشغالگران در بحبوحه مذاکرات آتش‌بس غزه است.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از الجزیره، رسانه‌های نظامی حزب الله اخیراً قسمت دوم از تصاویری را که پهپاد هدهد از مواضع حساس و حیاتی صهیونیست‌ها در داخل فلسطین اشغالی جمع آوری کرده است، منتشر کردند که شامل تصاویر مواضع نظامی حساس رژیم اشغالگر از جمله پایگاه‌های اطلاعاتی، مقر فرماندهی و اردوگاه‌های ارتش این رژیم در منطقه جولان اشغالی سوریه بود.

حزب الله در حالی این تصاویر از مواضع صهیونیست‌ها را منتشر کرد که مذاکرات غیر مستقیمی درباره آتش بس غزه و تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی در حال انجام است و همزمان با آن مقامات صهیونیست ادعا می‌کنند، در مرحله بعدی متمرکز بر جبهه شمالی خواهند شد.

اذعان صهیونیست‌ها به مهارت حزب‌الله در جنگ روانی

کارشناسان صهیونیست بر این باورند که انتشار این تصاویر از مواضع رژیم صهیونیستی، بیانگر میزان توانمندی‌های حزب الله، نه تنها در سطح نظامی بلکه در سطوح دیگر از جمله اطلاعاتی و جنگ روانی است.

در این زمینه شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حزب الله علاوه بر نبرد نظامی، جنگ روانی را هم به خوبی مدیریت می‌کند و آنچه که حزب الله نشان می‌دهد، برای ساکنان شمال بسیار گیج کننده است.

پیام‌های تصاویر هدهد حزب‌الله برای صهیونیست‌ها

سرتیپ «منیر شحاده» کارشناس نظامی و راهبردی شبکه الجزیره در تحلیل خود از کلیپ منتشر شده توسط حزب الله که شامل بانک اهداف جدید مقاومت لبنان در عمق فلسطین اشغالی است، اظهار داشت: این تصاویر حامل پیام‌های بازدارنده علیه صهیونیست‌هاست که به آنها اخطار می‌دهد قبل از اقدام به ارتکاب هرگونه حماقت علیه لبنان، مراقب باشند.

وی افزود: اهمیت این کلیپ‌های حزب الله در عناوینی است که روی آنها قرار می‌دهد: قسمت اول، قسمت دوم، قسمت سوم و … این بدان معناست که عملیات شناسایی و اطلاعاتی حزب الله در عمق فلسطین اشغالی همچنان ادامه دارد و اشغالگران باید منتظر غافلگیری‌های جدید باشند. همچنین حزب الله با انتشار این تصاویر، برتری اطلاعاتی خود را هم به دشمن صهیونیستی که از به روزترین فناوری‌های اطلاعاتی و جاسوسی بهره می‌برد، نشان داد؛ زیرا پهپاد هدهد حزب‌الله توانست به مناطقی نفوذ کند که از نظر امنیتی بسیار محافظت شده هستند.

این تحلیلگر عرب زبان تاکید کرد: حزب الله با نشان دادن بانک اهداف خود در داخل اراضی اشغالی، در واقع هشدار داد که اگر جنگی توسط رژیم صهیونیستی آغاز شود، مقاومت لبنان قادر به انجام حملات ویرانگر علیه حساس‌ترین و راهبردی‌ترین مواضع این رژیم است که می‌تواند در هفته‌های اول آن را فلج کند.

«حسن الدر» تحلیلگر سیاسی امور منطقه هم به نوبه خود در این زمینه اعلام کرد: قسمت دوم فیلم پهپاد هدهد حزب الله خطرناک‌تر، پیچیده‌تر و مهمتر از قسمت اول آن که مواضع حساس صهیونیست‌ها را در شهر حیفا نشان می‌داد، بود.

وی افزود: قسمت دوم این فیلم نشان می‌دهد که پهپاد هدهد حزب‌الله بر فراز جولان اشغالی سوریه حرکت کرده و از پایگاه‌های نظامی استراتژیک که قرار است وظیفه حفاظت از جبهه داخلی رژیم اشغالگر را داشته باشند، تصویربرداری کرده است. اینکه حزب الله می‌تواند از چنین مواضعی تصویربرداری کند، به معنای آن است که قادر به هدف قرار دادن آنها نیز هست.

حسن الدر درباره بازه زمانی انتشار این کلیپ تصویری توسط حزب الله هم اظهار داشت: انتشار این کلیپ را نمی‌توان از روند مذاکرات درباره آتش بس غزه و اتفاقاتی که در این باریکه رخ می‌دهد، جدا دانست؛ جایی که ارتش اشغالگر طی روزهای گذشته جنایت‌های خود را علیه مناطق مختلف به ویژه در شهر غزه تشدید کرده تا فلسطینی‌ها را برای دادن امتیازات بیشتر تحت فشار قرار دهد.

حزب‌الله خطاب به صهیونیست‌ها: حماقت نکنید

این تحلیلگر سیاسی معتقد است: حزب الله قصد دارد عناصری از قدرت خود را به نمایش بگذارد که افکار عمومی صهیونیست‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. انتشار این تصاویر که در فضای مجازی دست به دست می‌شود و صهیونیست‌ها هم آن را می‌بینند، تأثیر زیادی بر آن بخش از جامعه صهیونیستی دارد که از جنگ گسترده علیه لبنان حمایت می‌کنند و به ارتش خود برای پیروزی در این جنگ اعتماد دارند. بنابراین حزب الله به این صهیونیست‌ها هشدار داد، قبل از هر تحرک احمقانه‌ای علیه لبنان، در محاسبات خود تجدید نظر کنند.

وی تاکید کرد: عملیات شناسایی پهپاد هدهد حزب الله در چهارچوب معادله بازدارندگی مقاومت لبنان قرار دارد؛ زیرا حزب الله در عین حال که به دنبال جلوگیری از جنگ گسترده است، می‌خواهد این پیام را هم برای صهیونیست‌ها بفرستد که اگر دچار اشتباه محاسباتی شوید غافلگیری‌های زیادی در انتظارتان خواهد بود.

از طرف دیگر «هادی قبیسی» تحلیلگر و نویسنده لبنانی در این زمینه اعلام کرد: اختلاف میان فیلم اول هدهد با فیلم دوم آن مربوط به موقعیت جغرافیایی مواضعی است که از آنها فیلمبرداری شده و در اینجا باید به یک نکته اصلی توجه داشته باشیم: اینکه منطقه جولان یک سکوی اطلاعاتی بزرگ محسوب می‌شود که پایگاه‌های زیادی را در بر می‌گیرد و دارای عمق جغرافیایی برای اشغالگران است.

وی افزود: در واقع تصویربرداری حزب الله از مواضع صهیونیست‌ها در جولان، نقطه شروع یک تهدید مستقیم برای اشغالگران در جبهه شرقی محسوب می‌گردد. این بدان معناست که نیروهای مقاومت قبل از هدف قرار دادن شهرهای اصلی فلسطین اشغالی، فضای مناسبی را در جولان برای حرکت کردن دارند و از آنجا به سمت این شهرها می‌روند.

این تحلیلگر لبنانی گفت: پیام اصلی فیلم دوم هدهد حزب الله، علاوه بر مقامات صهیونیست، خطاب به شهرک نشینان و افکار عمومی این رژیم است. حزب الله با انتشار این تصاویر نشان داد که سطح بالایی از اطلاعات را درباره مواضع حساس اشغالگران دارد.

وی تصریح کرد: در شرایطی که همزمان با زمزمه‌های احتمال آتش بس در غزه، مقامات صهیونیست ادعا می‌کنند که بعد از پایان جنگ غزه، بر جبهه شمالی متمرکز خواهند شد، حزب الله با انتشار تصاویر مذکور یک پیام قاطع درباره عواقب مرگبار هرگونه حماقت علیه لبنان برای صهیونیست‌ها، هشدار داد.

منبع: مهر