این پلیس‌های ایرانی همه مرزهای مسئولیت‌پذیری و تعهد را زیر و رو کرده‌اند و اگرچه گاهی به لحاظ شغلی، مسئولیتی در قبال هموطنان شان ندارند، اما گویا ذات پلیس بودن و گره خوردن آن با حفظ آرامش مردم، تعهد را در وجود پلیس‌های کشورمان نهادینه کرده است.  

به گزارش همشهری آنلاین، آنها هرکجا که ببینند کسی به کمک نیاز دارد، آستین بالا می‌زنند تا با حرکتی انسان دوستانه و نه یک وظیفه شغلی، سفیر امنیت و آرامش مردم سرزمین مان باشند. در روزهای گذشته چند فیلم از مأموران مسئولیت پذیر در فضای مجازی وایرال شده که در یکی از این فیلم‌ها، ۲مأمور مسئولیت‌پذیر یگان امداد تبریز را می‌بینید که در مواجهه با ویلچر معیوب معلولی از اهالی شهر، به جای آنکه بی‌تفاوت از کنار فرد معلول گذر کنند، خودشان برای پنچرگیری دست به‌کار شده و ویلچر را مثل روز اول به صاحبش برمی‌گردانند.

در فیلمی دیگر مأمور راهور وقتی می‌بیند بچه‌ها در کنار جاده ایستگاه صلواتی زده‌اند و خودروها با سرعت از کنارشان رد می‌شوند و متوجه آنها نیستند، کنار ایستگاه صلواتی بچه‌ها می‌ایستد و خودروها را نگه می‌دارد تا بچه‌ها شربت‌های نذری‌شان را بین این خودروها پخش کنند. این اقدامات انسان دوستانه در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و تحسین کاربران را به‌دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: