مدیر کنترل جانوران مضر شهری سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: تعداد تماس و شکایت شهروندان با سامانه ۱۳۷ درخصوص موش‌ها در خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش همشهری آنلاین، داوود گودرزی پیرامون آخرین وضعیت ساماندهی سگ‌های بلاصاحب و مبارزه با جانوران موذی گفت: برای مبارزه با موش‌ها، اولین بار از نانو پودر غیرسمی به صورت پایلوت در مناطق ۱۱و ۱۲ استفاده شد. با توجه به اینکه موش موجود باهوشی است و بدن آن به سم عادت می‌کند، هر سه ماه، سم را تغییر می‌دهیم. در روش فیزیکی مبارزه با موش ها از تله چسبی و دریچه‌های یک‌طرفه هم استفاده می‌کنیم‌ و بکارگیری روش مکانیکی هم آغاز شده است.

وی با بیان اینکه فصل گرما زمان زاد و ولد موش است، افزود: تعداد تماس و شکایت شهروندان درخصوص موش‌ها با سامانه ۱۳۷ در خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش یافته است، اما با این حال ما باید بیشتر تلاش کنیم .

وی با اشاره به لزوم کمک و همراهی شهروندان در این باره، گفت: نریختن زباله در معابر و انهار که در واقع غذای موش‌ها را تامین می‌کند و باعث افزایش جمعیت آنها می‌شود، یکی از موثرترین شیوه‌های مبارزه و کنترل جمعیت این جوندگان موذی است.

منبع: خبرگزاری شهر