انگلیس در ۸بازی از ۱۲بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها نخستین گل بازی را دریافت کرده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، گرت ساوث‌گیت پس از هلموت شون (۱۹۷۲ و ۱۹۷۶) و برتی فوگتس (۱۹۹۲ و ۱۹۹۶) سومین سرمربی انگلیس بود که تیمش را به فینال یورو می‌برد. ۲نفر قبلی یک‌بار قهرمان شده بودند اما ساوث‌گیت تنها کسی است که ۲جام را باخت و انگلیس تنها تیمی است که ۲دوره پیاپی نایب‌قهرمان شد. این صدودومین باری بود که ساوث‌گیت به‌عنوان سرمربی انگلیس در یک مسابقه رسمی فعالیت می‌کرد و البته آخرین بار. او دیروز به‌طور رسمی از سرمربیگری انگلیس کناره‌گیری کرد. گراهام پاتر، ادی هاو (سرمربی نیوکاسل)، مائوریسیو پوچتینو و توماس توخل ازجمله نامزدهایی هستند که می‌توانند جایگزین او در تیم ملی انگلیس شوند.

این چهل‌وپنجمین بازی انگلیس در یورو بود؛ ۱۹بازی بیشتر از هر کشور دیگری که هرگز این جام را نبرده‌اند. بلژیک با ۲۶بازی دومین تیم است.

هری کین پس از ۱۵سال بازی در سطح حرفه‌ای باز هم موفق به کسب جام نشد. او در این سال‌ها ۳بار آقای گل لیگ برتر شده؛ فصل‌های ۲۰۱۵-۲۰۱۶، ۲۰۱۶-۲۰۱۷ و ۲۰۲۰-۲۰۲۱، آقای گل جام‌های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ و آقای گل بوندس‌لیگا ۲۰۲۴-۲۰۲۳ بوده و یکی از ۶آقای گل یورو ۲۰۲۴. او تنها بازیکنی است که در مراحل حذفی یورو و جام‌جهانی ۹گل زده اما بدون یک جام خشک و خالی!

کین در چند فینال هم حاضر و ناکام بوده؛ ۲فینال جام اتحادیه، یک فینال لیگ قهرمانان اروپا، یک سوپرجام آلمان و ۲فینال یورو (۲۰۲۰ و ۲۰۲۴).

کاپیتان انگلیس در ۱۸۱دقیقه‌ای که در هر ۲فینال یورو ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ بازی کرد، تنها یک شوت و یک لمس در محوطه جریمه حریف و ۵۸ لمس توپ در جریان ۲بازی داشت.

منبع: روزنامه همشهری