سخنرانی سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در مراسم عاشورای حسینی در بیروت آغاز شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، سید حسن نصرالله ، دبیر کل حزب‌الله دقایقی قبل سخنرانی خود در مراسم عاشورای امام حسین (ع) را آغاز کرد.

دبیر کل حزب‌الله در ابتدای این سخنرانی بر همه شهدا و مجروحان و خانواده‌های آنها و نیز بر مردم استوار لبنان در جنوب، کسانی که از خانه‌های خود آواره شده‌اند، رزمندگان و خانواده‌های آنها و نیز بر غزه و مردم آن سلام و درود فرستاد.

سید حسن نصرالله افزود: خطاب به کسانی که می‌خواهند ما رژیم غاصب صهیونیستی را به رسمیت بشناسیم و با آن عادی سازی کنیم، سخن ابا عبدالله الحسین (ع) را یادآوری می‌کنیم که فرمود: «به خدا سوگند ، نه دست ذلّت و خواری به شما می دهم و نه همچون بردگان می گریزم». همچنین به کسانی که از ما می‌خواهند از یاری مظلومان در غزه دست بکشیم، این گفته امام حسین (ع) را یادآوری می‌کنیم که فرمود: « هان ! این نانجیب، پسر نانجیب، مرا میان دو چیز مخیّر کرده است : میان شمشیر و تن دادن به خواری . و هیهات که ما تن به ذلّت و خواری دهیم».

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، سید حسن نصرالله با اشاره به سکوت بسیاری از کشورهای عربی در قبال جنایات صهیونیست‌ها تاکید کرد که حزب الله از روز هشتم اکتبر وارد این نبرد شده و ما همواره حامی غزه هستیم و جمهوری اسلامی ایران و سوریه نیز همیشه حامی ما بوده و هستند.

وی با اشاره به درد و رنج هزاران فلسطینی و محاصره ۲ میلیون نفر در غزه و محاصره ۲۰ ساله این منطقه و گسترش شهرک سازی تاکید کرد که محور مقاومت در جبهه پشتیبانی غزه به صورت منسجم و متحد قدم برمی‌دارد و این حق طبیعی مقاومت است.

نصرالله ابراز داشت رژیم صهیونیستی در بدترین وضعیت قرار دارد و در تمامی سطوح در بحران قرار گرفته است و از تحقق اهداف خود ناکام مانده و نتوانسته به اهداف مورد نظرش برسد و با جنایات گسترده در غزه تلاش دارد، این شکست را جبران کند.

دبیرکل حزب الله به عملیات موفق جریان انصارالله در دریای سرخ اشاره و تاکید کرد که صهیونیست‌ها برای اولین بار اعلام کردند که بندر ایلات کاملاً تعطیل شده است. عملیات انصارالله هزینه کالاها در سرزمین‌های اشغالی را افزایش داده و بحران اقتصادی این رژیم را تعمیق کرده است.

وی ابراز داشت که در حال حاضر سه کشور عربی از اشغالگری و تجاوز و تروریسم رژیم صهیونیستی رنج می‌برند که فلسطین، لبنان و سوریه هستند.

دبیرکل حزب الله به آمارهای ارائه شده از سوی مراکز رسمی رژیم صهیونیستی در خصوص تلفات و خسارت‌های نیروهای نظامی این رژیم در نتیجه جنگ پرداخته و گفت که آمارهایی که امروز به صورت غیر رسمی منتشر می‌شود، تأیید می‌کند که آمارهای واقعی تقریباً سه برابر آمارهای رسمی است.

نصرالله تاکید کرد که ارتش اسرائیل امروز از کمبود نیرو رنج می‌برد و این موضوع در نتیجه خسارت‌هایی است که در غزه و شمال فلسطین اشغالی با آن مواجه شده است. آنها در تعداد تانک‌های خود نیز دچار کمبود شده‌اند. آنها با این وضع می‌خواهند علیه لبنان وارد جنگ شوند؟

وی خطاب به صهیونیست‌ها گفت: اگر تانک‌های شما به لبنان و جنوب لبنان بیایند، دیگر تانکی برای شما نخواهد ماند.

نصرالله آمریکا را مسئول مستقیم و کامل جنایت‌های رژیم صهیونیستی دانست که با حمایت‌های سیاسی و مادی و نظامی خود از رژیم صهیونیستی در این جنایت‌ها حمایت می‌کند.

وی با اشاره به ادامه عملیات نیروهای پشتیبان در حمایت از غزه تا زمان ادامه تجاوز و جنایت در غزه تاکید کرد که تهدید ما به جنگ، باعث ترس و وحشت ما نخواهد شد. اسرائیل که در اوج قدرت خود بود تهدید می‌کرد و ما از تهدیدهایش نمی‌ترسیدیم، الان که دیگر دچار کمبود تانک و مهمات و نیروی انسانی شده قطعاً ترسی از آن نخواهیم داشت و متوقف نخواهیم شد. حمایت ما از غزه تا زمان استمرار تجاوزهای رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

دبیرکل حزب الله لبنان به ادامه کشتار غیرنظامیان در لبنان اشاره و تاکید کرد که آنها دیشب حدود ۱۲۰ موشک در پاسخ به حملات خود از حزب الله دریافت کردند. ادامه اقدامات آنها در کشتار غیرنظامیان باعث می‌شود مقاومت پس از این شهرک‌هایی را هدف قرار دهد که پیشتر به آنها حمله نکرده بود.

وی رسیدن به توافق در ترسیم مرزها در جبهه جنوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی را تکذیب کرده و گفت که مطالب دیگری نیز در این زمینه وجود دارد که بعدها به آن خواهم پرداخت.

سید حسن نصرالله تاکید کرد که امروز ما هم صدا با ایران و یمن و عراق اعلام می کنیم که در این جبهه ‌خواهیم ماند و با امام خامنه‌ای نایب بر حق امام خمینی تجدید بیعت می‌کنیم و راه امام موسی صدر را ادامه خواهیم داد و با شهدای خود در میدان‌های نبرد تجدید میثاق می‌کنیم. ما با تبعیت از امام حسین ظلم را بر نمی تابیم و به امام حسین (علیه السلام) و شهدا و خانواده‌های آنها اعلام می کنیم که مسیر امام حسین را رها نخواهیم کرد.

منبع: تسنیم