همزمان با تشدید فشارها به بایدن برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری، وی در سخنانی از کامالا هریس حمایت کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، همزمان با افزایش درخواست‌ها از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری، وی در اظهاراتی عنوان کرد کامالا هریس، معاونش می‌تواند رئیس‌جمهور آمریکا باشد.

بایدن ۸۱ ساله در جریان یک سخنرانی در گردمایی سالانه انجمن ملی برای پیشرفت رنگین پوستان در شهر لاس وگاس عنوان کرد: کامالا هریس نه فقط یک معاون بسیار عالی است بلکه می‌تواند رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا هم باشد. با این حال از قصدش برای انصراف از حضور در رقابت‌ها صحبت نکرد.

اظهارات حمایت‌آمیز بایدن از هریس در حالی صورت می‌گیرد که طبق نتایج نظرسنجی‌های انجام گرفته شده، اگر بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری کناری رود، هریس بهترین گزینه برای جانشینی وی خواهد بود.

اگرچه هریس نیز به دلیل ناتوانی در ایفای نقش خود در دولت بایدن مورد انتقاد قرار گرفته است و از محبوبیت ضعیفی هم برخوردار است.

با این حال کناره‌گیری بایدن به معنای روی کار آمدن قطعی هریس به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات خواهد بود. این در حالی است که بایدن تاکنون هیچ تمایلی مبنی بر انصراف از حضور در رقابت‌ها از خود نشان نداده است.

بایدن در بخشی از صحبت‌هایش با حمله به دونالد ترامپ،‌رقیب انتخاباتی‌اش در حزب جمهوری‌خواه عنوان کرد که دوران ریاست‌جمهوری وی برای سیاه‌پوستان در آمریکا مانند جهنم بود.

وی همچنین سیاست‌های ترامپ در باب ایجاد اشتغال برای سیاه‌پوستان را مورد انتقاد قرار داده و او را متهم کرد که در این رابطه به آسانی دروغ می‌گوید.

منبع: فارس